رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: یک بیمار ۳۸ ساله بهبهانی در اثر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مورخ یک شهریورماه ۱۴۰۱ علی رغم اعزام به مرکز استان در بیمارستان فوت کرد.

رمضان احدی می‌گوید که مورخ ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ بیماری ۳۸ ساله با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) به بیمارستان اصلی شهرستان برای دریافت خدمات درمانی مراجعه و از ابتلا خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر می‌دهد؛ در همین جهت اقدامات لازم برای بند آمدن خون از سوی کارکنان بیمارستان انجام و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

او با اشاره به برگشت دوباره بیمار به بیمارستان گفت: علارغم درمان، بیمار بار دیگر با علائم خون دماغ و خونریزی گوارشی به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کند که پس از انجام اقدامات اولیه برای ادامه درمان به اهواز اعزام می‌شود.

آقای احدی با اعلام خبر فوت بیمار افزود: این فرد علارغم دریافت اقدامات فوری درمانی در مرکز استان، مورخ یک شهریورماه ۱۴۰۱ در اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به اقدامات فوری جهت بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار گفت: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز استان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشخیص داده شد و اقدامات اولیه و فوری برای بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنان از سوی کارشناسان مربوطه آغاز شد.

این مقام مسئول بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ها دانست که علائم مشهودی در دام‌ها نداشته، اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.

رمضان احدی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه داد: مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت بهداشت، استفاده از دستکش در هنگام تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر الی ۴ درجه سانتیگراد و خرید گوشت از فروشگاه‌های مجاز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در پایان با اشاره به تشکیل جلسه فوری شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: با دریافت نتیجه قطعی آزمایش بیمار، جلسه فوری مورخ ۲ شهریورماه در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور معاونت بهداشتی و نمایندگان دانشکده، معاون فرماندار، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولین مربوطه برگزار و اقدامات فوری برای کنترل بیماری در شهرستان آغاز شد.

جانباختن یک شهروند بهبهانی بر اثر تب کریمه کنگو

جانباختن یک شهروند بهبهانی بر اثر تب کریمه کنگو

جانباختن یک شهروند بهبهانی بر اثر تب کریمه کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.