بازگشت به اصل مشارکت‌گیری راه نجات کشور

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: راه حل مشکلات نظام سلامت بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و بازگشت به اصل مشارکت‌گیری است.

منصور جعفری نمین گفت: حضور دانشمندان مختلف در همدان نشان دهنده خاص بودن اسم شهر است.

او گفت: همایش ملی روز پزشک فرصت مغتنمی است که چالش‌ها و فرصت‌های حوزه سلامت بررسی شود.

جعفری گفت: آنچه امروز از وضعیت موجود نظام سلامت استنباط می‌شود نوعی واگرایی است و اگر با مشکلات متعددی مواجه هستیم به دلیل عدم مشورت پذیری در کشور است.

به گفته او؛ جامعه پزشکی کشور دارای یکی از اصولی‌ترین نظام صنفی در کشور است و با انتخاب و رأی مستقیم همکاران انتخاب می‌شود وما نیاز داریم این پیام مهم را منتقل کنیم که نیاز امروز همه، بازگشت به اصل مشارکت‌گیری است و راه نجات کشور همین مسئله است.

جعفری گفت: شورای نظام پزشکی کشور مشی خود را در بحث شفافیت و نظارت بر سازمان، گرفتن نظر کارشناسی همکاران قرار داده است.

او گفت: در دوران کرونا مجاهدت جامعه پزشکی این فرصت را ایجاد کرد تا سختی‌هایی که همکاران با آن مواجه هستند لمس شود و این امیدواری وجود داشت که مسئله سلامت به صورت زیربنایی مورد توجه باشد.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص مشکلات جامعه پزشکی، هم گفت: شورای عالی چه در رابطه با وضعیت موجود و چه در خصوص با طرح‌های مجلس و دولت مانند طرح جوانی جمعیت و طرحی که در رابطه با غربالگری جنین است، نظر کارشناسی و راهکار‌ها را به صورت منسجم و مدون اعلام رسمی کرده و شورای نظام پزشکی مصر است که تنها راه حل مشکلات نظام سلامت بهره‌گیری از نظران کارشناسان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  هم از انجام بیش از سه میلیون ویزیت سرپایی بیماران کووید۱۹ دراین  استان خبر داد. 

محمدمهدی مجذوبی گفت: بوعلی‌سینا تنها پزشک بین‌المللی است که آرامگاه آن در کشور ما قرار دارد.

او گفت: ابوعلی‌سینا پزشک بزرگی بوده و خدماتش در طول قرن‌ها جاری بوده است. پزشکان بزرگی این راه را ادامه دادند تا به ما رسیده است.

مجذوبی گفت: خدمات خالصانه پزشکان مورد عنایت جامعه نبود تا پاندمی کووید پیش آمد. جامعه پزشکی در دوران کرونا خدش درخشید و جامعه پزشکی حضور مخلصانه داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از اسفندماه ۹۸ بیش از سه میلیون ویزیت سرپایی برای کووید۱۹ در استان انجام شده و بیش از ۳۰۰ هزار مورد بستری داشتیم.

 

برچسب ها: نظام پزشکی ، روز پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.