اجتماع ۳۰۰ نفری جهادگران استان مرکزی با عنوان همایش "رسم خدمت" در مشهد اردهال برگزارشد.

همایش رسم خدمت با اجتماع ۳۰۰ نفری جهادگران استان مرکزی در مشهد اردهال برگزارشد تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی جهادگران با اهداف و برنامه‌های بسیج سازندگی بیشتر آشنا می‌شوند.

ایل بیگی مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی در این همایش برگزاری همایش‌های جهادی رسم خدمت را یکی از راهکار‌های کیفی سازی اردو‌های جهادی عنوان کرد و گفت: همایش رسم خدمت باید به صورت آموزشی و کارگاهی برگزار شود.

ایل بیگی با بیان اینکه فلسفه برگزاری همایش رسم خدمت آسیب‌شناسی حرکت‌های جهادی است، گفت: امروز بسیج پرچمدار حرکت‌های جهادی است و از این رو آسیب‌شناسی این حرکت‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد فقط اسلحه به دست گرفتن نیست بلکه در جنبه‌های مختلف می‌توان اقدام جهادی انجام داد.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیاری از گروه‌های جهادی از مناطق مرفه به روستا‌های محروم و نیازمند می‌آیند، ادامه داد: این جوانان برای حل مشکلات روستاییان و کار تیمی بسیاری از سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

سرهنگ عسگری جانشین سپاه روح الله استان مرکزی هم محرومیت زدایی را از برنامه‌ها و اهداف نظام اسلامی بر شمرد که باید همواره مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرهنگ عسگری خود سازی و تربیت مدیران آینده را از اهداف اصلی اردو‌های جهادی دانست و افزود: همگان باید برای ساختن جامعه‌ای آباد تلاش کنند. قرار است.

او با اشاره به سازماندهی ۲ هزارو۸۰۰ گروه جهادی فعال در استان مرکزی بیان کرد: این گروه در ماموریت‌های محوله در شهرستان‌های استان و مناطق مختلف کشور اقدامات موثری در بحث‌های سیل و زلزله و کمک به مردم داشتند.


حجازی رئیس مجمع جهادگران استان مرکزی هم هدف از دوره آموزشی رسم خدمت را آموزش شورای جهادی شهرستان‌ها و سرگروه‌های گروه‌های جهادی عنوان کرد و گفت: در این دوره آموزشی مباحث جهاد تبین (خدمت به مردم) گفتمان سازی، شبکه سازی، رسانه و تشریح وظایف شورا و مجمع جهادگران استان مطرح می‌شود.

حجازی گفت: کمک رسانی به مردم در سیل محلات و روستای آهنگران فراهان از لحظات ابتدایی این حوادث آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

صفری رئیس مجمع جهادگران شهرستان دلیجان هم گفت؛ ساخت و بازسازی مسکن محرومین در دستور کار مجمع جهادگران شهرستان دلیجان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.