مدیرکل منایع طبیعی استان کرمانشاه گفت : آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

ماشاءالله کولانی مدیرکل منایع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در چند سال گذشته حفاظت و مشارکت مردم به وضعیت مناسبی رسیده است و گاهی واکنش سریع آن‌ها نسبت به حریق از مأموران پیشی می‌گیرد، گفت : استان کرمانشاه در زمینه اقدامات مشارکتی و صیانت از محیط زیست در چند سال گذشته رتبه نخست کشور را داشته است.

وی عنوان کرد: میزان آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است و از ۷۲ ساعت به یک ساعت و ۴۵ دقیقه رسیده است.

کولانی با اشاره به اینکه امکانات اطفای حریق نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته، اما هنوز کامل نشده است گفت: اکنون دهیاران نیز به دمنده مجهز شده‌اند و خیران نیز در این زمینه بسیار کمک کرده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر همیار طبیعت در استان وجود دارد افزود: ۴۰ گروه واکنش سریع و ۱۷ پاسگاه حفاظتی در استان وجود دارد.

کولانی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ هکتار زارعت چوب در استان انجام می‌شود گفت: این فعالیت کم هزینه و بسیار پردرآمد است و برای کشت اوکالیپتوس و صنوبر استقبال خواهیم کرد و نهال را به صورت رایگان در فصل مناسب در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.