مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی محوطه‌های تاریخی کنارصندل و تپه یحیی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور خبر داد.

فریدون فعالی گفت: محوطه فرهنگی - تاریخی کنارصندل جیرفت و محوطه باستانی تپه یحیی ارزوییه از مهمترین آثار تاریخی استان کرمان هستند که در دوره‌های مختلف مورد کاوش باستان‌شناسی قرار گرفته و اشیا و اطلاعات تاریخی قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها بدست آمده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: برای ساماندهی این دو محوطه تاریخی نیاز به اعتبارات لازم بود که خوشبختانه در سفر ریاست جمهور به کرمان این اعتبار اختصاص یافت.

او در ادامه از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه تاریخی قلعه دختر و اردشیر کرمان نیز خبر داد و گفت: با ساماندهی این دو قلعه که از بزرگترین بنا‌های تاریخی شهر کرمان و دارای بیش از ۳۵۰ هکتار حریم هستند می‌توانیم گردشگران را به سوی این دو بنای تاریخی به عنوان مقاصد جدید گردشگری سوق دهیم.

فعالی به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تملک بنا‌ها و حرایم آثار تاریخی- فرهنگی شهرستان‌های استان کرمان به ترتیب اولویت اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از املاک و خانه‌های تاریخی سطح استان در اختیار بخش غیردولتی بوده که بنا به دلایل مختلفی از جمله ناتوانی مالی مالکین امکان مرمت و رسیدگی به آن‌ها فراهم نیست.

او اظهار کرد: خوشبختانه با تخصیص اعتباری که در سفر رییس جمهور به استان کرمان انجام گرفت فعالیت‌های موثری در راستای حفاظت و مرمت این آثار تاریخی ارزشمند انجام خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار