مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در ۹ ماه گذشته تولیدات این شرکت افزایش ۱۸ درصدی را ثبت کرده است.

عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در تشریح عملکرد یکساله شرکت در دولت سیزدهم گفت: ثبت افزایش تولید ۱۸ درصدی در ۹ ماه گذشته این شرکت در نتیجه انجام فعالیت‌های پژوهشی باعث شده تا چشم انداز استخراج ۹۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت در روز تا سال ۱۴۰۴ ایجاد شود.

به گفته او در این مدت پروژه جداسازی آسفالتین، واکس و رزین از نفت خام در تأسیسات روسطحی و ارزیابی فنی و اقتصادی در پژوهشگاه صنعت نفت پیشرفتی ۹۵ درصدی به همراه داشته که می‌توان آن را یکی از طرح‌های موثر در افزایش سرمایه‌گذاری در میادین نفتی به ویژه میادین نفتی مشترک دانست.

این مسئول همچنین از پیگیری‌ها برای تبدیل بنیان شرکت نفت و گاز اروندان به یک شرکت دانش بنیان در پی امضا چند تفاهمنامه و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای رفع نیاز‌های فناورانه خبر داد.

او تبدیل نفت سبک به سنگین را یکی از قرارداد‌های مهم شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: برای انجام خدمات فنی، آزمایشگاهی و آموزشی نیز با دانشگاه صنعت نفت و برای انجام پروژه‌های تخصصی در حوزه‌های بالادستی، پایین‌دستی، انرژی و محیط زیست نیز با پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

آقای عذاری اهواز گفت: با انتقال بخشی از نفت یکی از واحد‌های آزادگان به واحد فرآورش غرب کارون صرفه‌جویی ارزی سالانه ۸ میلیون دلار ایجاد شده که تاکنون ۷۰۰ هزار دلار در یک ماه محقق شده است.

بنا به اظهارات او این نفت پیش‌تر با قیمت هر بشکه یک و نیم دلار در یکی پالایشگاه‌های سیار پالایش می‌شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت با اعلام مشارکت در ساخت مدرسه و خانه بهداشت در‌مناطق محروم، کمک به تیم‌های ورزشی و ساخت زمین فوتبال، آبرسانی با تانکر و مخزن و کمک به دانش‌آموزان مناطق محروم به انجام خدمات رسانی در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب و قراردادن امکانات لجستیکی اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.