مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از ۷۰۰هزار دلار صرفه‌جویی ارزی  با یک اقدام ساده ابتکاری و افزایش ۱۸ درصد ظرفیت اسمی این شرکت خبر داد.

عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در جریان بازدید خبرنگاران از تلمبه‌خانه و تاسیسات نفتی زیرمجموعه این شرکت نفتی، گفت: درگذشته فرآوری نفت استخراج‌شده از میدان‌ها غرب کارون توسط مراکز فرآوری خارجی درازای دریافت دلار انجام می‌شد که با انجام یک فرآیند ساده، توسط نیروی‌های شرکت نفت و گاز اروندان یک ماه است که کار فرآوری در شرکت انجام می‌شود.

به گفته او این اقدام به حدود ۷۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی در ماه منجر شده که کمکی به اقتصاد و مانع خروج ارز از کشور شد‌ه است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از افزایش 18 درصدی ظرفیت اسمی تولید در این شرکت نیز خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته از امسال با انجام عملیات فنی و نوآوری در فرآیندهای اجرایی ازجمله احیاء و برطرف کردن مشکلات چاه‌های نفتی، ظرفیت تولید این شرکت ۱۸ درصد نسبت به دولت گذشته افزایش‌یافته است.

او در ادامه عزم دولت سیزدهم برای توسعه میادین نفتی آزادگان خبر داد و گفت: میدان نفتی آزادگان یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های مشترک نفتی است که در مجاورت با کشور عراق قرار دارد که  هم‌اکنون تولید از آن کمتر از ظرفیت اسمی است و برنامه‌ریزی‌استراتژی برای توسعه آن در فاز دوم و سوم صورت گرفته است.

بنا به گفته او شرکت ملی نفت برای رساندن ظرفیت تولید نفت میدان آزادگان به ۵۷۰ هزار بشکه در روز برنامه‌ریزی کرده و این میدان در آستانه سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلاری است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه  با اشاره به‌دشواری کار نیروهای نفت در مناطق عملیاتی، گفت: همکاران باید به‌صورت مداوم در سایت صنعتی حضورداشته باشند و علاوه بر افراد مستقر در اتاق کنترل، سرکشی حضوری هم انجام می‌شود و با توجه به اینکه گاز موجود در مخازن کشنده است شرایط کار در این محیط می‌تواند خطرناک  هم باشد.

شرکت نفت و گاز اروندان هم‌اکنون در سه منطقه دارخوین و میادین مشترک آزادگان به استخراج نفت می‌پردازد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.