مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از برقراری اینترنت پر سرعت برای روستای علی آباد لوله بیرجند (شهرک بعثت) تا اول مهر خبر داد.

روستای علی آباد لوله بیرجند (شهرک بعثت) یکی از روستا‌های مرکز استان است که با وجود نزدیکی به این شهر با مشکل اینترنت مواجه است که با انعکاس این موضوع توسط اهالی این روستا به مهر، بهمن ماه سال گذشته و اواخر فروردین سال ۱۴۰۱ در قالب انتشار گزارش مشکل ۶ ساله اهالی شهرک بعثت بیرجند / گلایه مردم از آنتن دهی را مورد بررسی قرار دادیم.

با پی‌گیری مهر در این خصوص مسئولان کشوری با حضور در استان، تصمیم به ایجاد سایت گرفتند تا مشکل اینترنت اهالی این روستا را از این طریق بر طرف کنند.

بعد از حدود چند ماه از این تصمیم، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حفاری ایجاد سایت ایرانسل مورد نظر و بتن‌ریزی آن انجام شده است و تا اول مهر سال جاری اهالی این روستا از اینترنت پر سرعت نسل‌های یک، دو، سه و چهار با تکنولوژی کامل برخوردار می‌شوند.

به گفته مصطفی بهی روستا‌های حسین آباد و رقویی بیرجند هم در این مدت از اینترنت پر سرعت با ایجاد سایتی بهره مند می‌شوند که در مجموع برای انجام این کار حدود هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل اینترنت پر سرعت بقیه روستا‌های استان چه زمانی بر طرف می‌شود، تصریح کرد: از ۹۱۶ روستای استان تا کنون حدود ۶۹۰ روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار شده‌اند که نشانگر بهره‌مندی حدود ۶۵ درصدی روستا‌های خراسان جنوبی از اینترنت پر سرعت است.

بهی اضافه کرد: در یک سال گذشته ایجاد یا ارتقای ۳۵ سایت همراه برای پوشش تلفن و اینترنت ۷۵ روستای استان اجرا و ۹۷ کیلومتر فیبر نوری هم برای ۱۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات انجام شده است.

به گفته وی در یک سال آینده هم توسعه ۶۳۰ کیلومتر فیبرنوری برای ۱۱۰ روستای خراسان جنوبی انجام و اینترنت پر سرعت بقیه روستا‌های استان هم تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار