مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: ۲۲۹ طرح از مجموع ۶۹۷ طرح توسعه مخابراتی در این استان شامل نصب، راه‌اندازی و توسعه پورت پرسرعت است که با افتتاح آن‌ها ظرفیت دیتا در استان پنج برابر افزایش یافت.

 آذری نصرآباد گفت:  با اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش پنج برابری ظرفیت پورت دیتا در خراسان جنوبی، بسترسازی سرویس VDSL در هفت شهر ایجاد شد.

او گفت: ۲۳۸ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان اعتبار برای مجموع طرح‌های افتتاحی امروز هزینه شده است و با وجود افزایش ۹ برابری مصرف استان اکنون ۵۰ درصد ظرفیت دیتا در خراسان جنوبی خالی است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی از اجرای ۲۱ طرح توسعه شبکه فیبرنوری خانگی (FTTH) با اعتبار چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان نیز خبر داد و گفت: با اجرای این تعداد طرح، زیرساخت اینترنت پرسرعت خانگی بر بستر فیبرنوری در شهر‌های بیرجند، قاین و فردوس ایجاد شد.

او گفت: ۱۹۶ طرح در زمینه توسعه شبکه انتقال با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان اجرا شده که توسعه سیستم انتقال برای پایدارسازی شبکه و تکمیل رینگ‌های استان، توسعه و افزایش لینک‌های ارتباطی در جهت تامین زیرساخت‌های انتقال برای افزایش پهنای باند دیتای شهر‌های خراسان جنوبی از مزایای اجرای این طرح‌ها است.


بیشتر بخوانید


آذری نصرآباد گفت: ۱۰۴ طرح در زمینه نصب، راه‌اندازی و توسعه سوئیچ و کافو نوری با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان، ۵۸ طرح در زمینه توسعه شبکه فیبرنوری با اعتبار چهار میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، ۱۷ طرح با اعتبار سه میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان در زمینه توسعه شبکه کابل اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی  گفت : با سرمایه‌گذاری در بخش توسعه تلفن ثابت ضریب نفوذ استان از ۳۵.۵۷ به ۳۶.۳۷ درصد رسیده است.

او گفت: ۶۸ طرح در زمینه نصب و راه اندازی و ارتقای تکنولوژی سایت تلفن همراه با اعتبار ۱۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده است، با اجرای پروژه‌های همراه پوشش جمعیتی نقاط روستایی استان از ۸۹ به ۹۱ درصد افزایش یافته است.

آذری نصرآباد گفت: همچنین چهار طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در زمینه تامین تجهیزات کامل BTS تلفن همراه پرتابل و کامیونت برای مدیریت بحران اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۸ براساس سیاست‌های اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن پس همچنان در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی کشور به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن ثابت و دیتای خاورمیانه نقش موثری ایفا کرده است.

او گفت: شرکت مخابرات در دوران کرونا در زمینه ارتقای شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی به کمک نظام سلامت آمد و اگر چه این شرکت خصوصی است، اما فواید زیادی برای دولت داشته و در خراسان جنوبی در ایام کرونا این شرکت حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی استان سرمایه‌گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.