برنامه‌های بزرگداشت هفته دولت در استان سمنان با ادای احترام مسئولان به ساحت مقدس امام راحل و شهدا آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجتماعی و فرماندهان نیرو‌های مسلح در آغازین ساعات صبح امروز دوم شهریور ماه با حضور در بارگاه مطهر امامزاده یحیی (ع) در سمنان ضمن زیارت مضجع شریف این امامزاده جلیل القدر، به ساحت مقدس شهدای آرمیده در این بارگاه ادای احترام کردند و با آرمان‌های امام راحل و شهیدان پیمانی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید گفت: توفیق خدمت به مردم را دولتمردان مهیا شده و آن‌ها باید در زمینه تحقق این هدف تلاش کنند.

وی با اشاره به کارنامه یک ساله دولت سیزدهم، خدمات انجام شده در این مدت را صادقانه و درخشان خواند و همچنین از مجموعه قوه مجریه در استان سمنان قدردانی کرد.

استاندار سمنان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای مجموعه دولت گفت: پس از ۴۰ سال از شهادت شهید رجایی، نام این شهید بزرگوار در دورترین نقاط کشور بویژه در مناطق محروم به نیکی یاد می‌شود، چرا که کار را برای رضای خدا انجام می‌داد و هیچ شانی برای خود جز خدمتگزاری برای مردم قائل نبود.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به تاثیرگذاری ایران در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی منطقه گفت: به برکت خون شهدا و برکت نعمت ولایت، ابرقدرت‌های دنیا در برابر عزت، اقتدار و عظمت مردم ایران زانو زدند.

وی افزود: در هفته گرامیداشت دولت در استان سمنان ۶۰۰ طرح عمرانی، زیربنایی، اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و برای ۴۴۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در این هفته اجرای ۸۸ طرح عمرانی جدید با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

استاندار سمنان اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بازگرداندن واحد‌های صنعتی راکد به چرخه تولید را از اولویت‌های کاری دولت در این استان برشمرد و گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۲۶۸ خانوار واجد شرایط شرکت در طرح نهضت ملی مسکن شناخته شدند.

به گفته وی، با احیای ۴۸ کانون کسب وکار از ۱۴۸ واحد راکد در استان ۱۳۰۰ شغل هم به چرخه تولید افزوده شد.

استاندار سمنان در خصوص سفر رئیس جمهور به این استان هم گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان‌اعتبار عمرانی و اقتصادی از محل سفر ریاست محترم جمهوری به استان تخصیص یافت و تاکنون ۹۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته نقدی عمرانی جذب و در استان هزینه شده است.

هاشمی گفت: بالغ بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۲۰‌میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی از محل سفر رییس جمهور به استان به مردم پرداخت شد.

به گفته وی، ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از محل سفر رئیس جمهور از تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی بهره بردند.

دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شده و شعار هفته دولت امسال؛ دولت مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار