ساعاتی بعد از انتشار گزارش عدم پاسخگویی قوه قضاییه مبنی بر اتصال خدمات الکترونیکی قضایی به درگاه ملی خدمات هوشمند مرکز رسانه قوه قضاییه واکنش نشان داد.

در آخرین گزارش که صبح امروز منتشر شد میزان اتصال خدمات الکترونیکی قضایی به درگاه ملی خدمات هوشمند توسط قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت که علارغم پیگیری‌های مکرر باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه حاضر به پاسخگویی نشد. ساعاتی بعد از انتشار این گزارش در سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز رسانه قوه قضاییه واکنش نشان داد.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، دستگاه قضا در زمینه الکترونیکی کردن فرایند‌های قضایی آمار پر افتخاری دارد و به گفته معاون دولت الکترونیک، دستگاه قضایی در دو ماه ابتدایی سال جاری، دومین دستگاه کشور در زمینه تعاملات الکترونیک بوده است.

الکترونیک کردن فرآیند‌های قضایی موضوعی است که در سند تحول قضایی مورد تاکید و تایید مقامات عالی نظام قرار گرفته است و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده و اقدامات فراوانی در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و دسترسی آسان و ارزان به خدمات قضایی برداشته است.

براساس قانون دستگاه‌های اجرائی و نهاد‌های عمومی مکلف‌اند «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را بر اساس الزامات مصوب شورای اجرائی فناوری اطلاعات حداکثر تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی کنند خوشبختانه این مهم در ماه‌های گذشته اجرایی شده است و پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده است و این موضوع از طریق رسانه‌های مختلف از جمله صداو سیما و در نوبت‌های مختلف اطلاع رسانی شده است.

ابلاغ الکترونیک قضایی، اطلاع رسانی پرونده، اطلاع رسانی با رمز پرونده، ثبت شکواییه سرقت، ثبت لایحه، دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، تجدیدنظر خواهی دیوان عدالت اداری، نوبت دهی قضایی، قرارداد‌های وکالت من، گواهی عدم سوپیشینه، استشهادیه، استعلام سوابق محکومیت‌های مالی، استعلام مدارک قضایی، سامانه ثنا، استعلام وضعیت وکیل، استعلام وضعیت کارشناس، سامانه سامع، سامانه ثبت من و ده‌ها خدمت الکترونیک دستگاه قضایی نشان از آن دارد که اقدامات فراوانی در زمینه الکترونیکی کردن امور و خدمات قضایی صورت گرفته است و از قوای پیشرو در این زمینه بوده است.

اخیرا نیز باشگاه خبرنگاران جوان در مطلبی مدعی شده بود که میزان اتصال خدمات الکترونیک قضایی به درگاه ملی خدمات هوشمند در هاله‌ای از ابهام قراردارد که این موضوع به دور از انصاف است.

مرکز رسانه قوه قضاییه در جوابیه خود در حالی گزارش باشگاه خبرنگاران جوان را به دور از انصاف عنوان کرده، که این موضوع توسط باشگاه خبرنگاران جوان در روز‌های گذشته به صورت مکرر از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه پیگیری شده بود، اما این مرکز حاضر به پاسخگویی نشد.

در پایان لازم به ذکر است؛ مرکزآمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همواره اهتمام ویژه ای در بحث اطلاع رسانی با رسانه ها داشته و خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
اینا که گفتند خدمات قضایی هست که سایت خدمات الکترونیک قًضایی ارایه میدهد که خیلی وقتها هم با مشکل مواجه هست چه ربطی به اتصال به درگاه ملی هوشمند دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
شهریور ماه هم رسید .قرار شد که در شهریورماه وضعیت دارندگان سهام عدالت متوفیان با هماهنگی قوه قضائیه و سپرده گذاری مرکزی بورس بین وراث تقسم شود.لطفا از همین ابتدای شهریورماه پیگیری بفرمایید.
آخرین اخبار