رئیس پلیس فتا فراجا از اقدام عملیاتی، مسدود و پاک سازی ۲۶۰ صفحه مرتبط با فروش سلاح و همچنین ۲۴۱ صفحه مرتبط با اوباش گری در فضای مجازی خبر داد.

سردار وحید مجید گفت: کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز، هتک حیثیت، مزاحمت و همچنین جرایمی همچون فروش سلاح و مهمات و بحث اراذل و اوباش از جمله مهمترین موارد پیگیری در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: پلیس فتا در راستای تأمین امنیت در حوزه سایبر در بحث سلاح و مهمات بالغ بر ۲۶۰ صفحه را مورد اقدام عملیاتی، انسداد و پاک سازی قرار داد همچنین ۲۴۱ صفحه مرتبط با موضوع اراذل و اوباش را نیز پیگیری عملیاتی و مسدود کرد.

وی ادامه داد: مورد دیگر مسدودسازی حساب‌هایی است که درباره آن‌ها شکایت وجود داشت؛ زمانی که پرونده کلاهبرداری نزد پلیس فتا تشکیل می‌شود پلیس آن حساب را مسدود می‌کند و بعد از ارائه ادله لازم این حساب از انسداد خارج می‌شود که فرآیند رفع انسداد کمی طولانی بود و برخی از افراد دچار مشکل می‌شدند که در این همایش بررسی کردیم از چه طریق می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم.

سردار مجید به تخلفاتی که در سایت‌های خرید و فروش لوازم و کالای دست دوم رخ می‌دهد، اشاره کرد و گفت: جلسات بسیاری با این سایت‌ها برگزار و به مدیران آن‌ها اعلام کردیم در این حوزه با احدی تعارف نداریم، تراکنش در حوزه بانکداری که مربوط به این سایت‌ها می‌شود بالا است و باید این سایت‌ها بر احراز هویت افراد نظارت داشته باشند.

وی اعلام کرد: برداشت‌های اینترنتی و همچنین کلاهبرداری‌های غیرمجاز از مهم‌ترین جرایمی است که افسران پلیس فتا با آن درگیر هستند.

رئیس پلیس فتا فراجا به عملیاتی شدن رمز دوم پرداخت و گفت: با اجرای رمز دوم در یک ساله اخیر شاهد انتشار و استمرار یک سری از جرایم در حوزه داخل کشور و اپراتور‌ها هستیم به این صورت که پیامک‌هایی حاوی لینک‌های آلوده برای افراد ارسال شده که با باز کردن آن تلفن همراه افراد آلوده می‌شود.

سردار مجید اظهار کرد: در این نوع کلاهبرداری‌ها در واقع مدیریت تلفن همراه افراد در اختیار هکر قرار گرفته و با دسترسی به مخاطبین قربانی به آن‌ها پیامک ارسال کرده و اهداف مجرمانه خود را دنبال می‌کند که در این زمینه با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتور‌ها جلسات بسیاری برگزار شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم

برچسب ها: قوه قضاییه ، بازدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار