بکار گیری مهارت‌های لازم برای بهبود کیفیت زندگی

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: بکارگیری مهارت‌های مختلف برای بهبود کیفیت زندگی و گذر از چالش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

عسل سینایی گفت: خودآگاهی یکی از مهارت‌های زندگی است، یعنی توانایی شناخت و درک نیاز‌ها، نقاط ضعف، امیال،  توانمندی‌ها،  نگرش‌ها،  باور‌ها، استعداد‌ها، اهداف، ارزش‌ها،  خواسته‌ها، عادات و هر جنبه‌ی دیگری که به طرز رفتار یک فرد می‌کند.

او می‌گوید:شناخت ازخود به افراد کمک می‌کند که در شرایط سخت و بحرانی مانند موقعیت جغرافیایی و نقش اثر روانی گرما بتواند با در نظر گرفتن خود کنترلی و مدیریت احساسات خود ودیگران زندگی سالم وبا کیفیت بهتری را تجربه کنند.

درمانگر اختلالات اضطرابی و خلقی گفت: باید بتوانیم با همدلی و همراهی با افرادی که درزندگی اجتماعی با آن‌ها ارتباط داریم شرایط سخت را سخت‌تر نکنیم.

خانم سینایی گفت: انسان‌ها بسته به شرایط درونی و محیطی، خلق و خویی خوب یا بد پیدا می‌کند که می‌تواند منجر به رفتار‌های مثبت یا منفی و پرخاشگرایانه در آن‌ها شود.‌

او می گوید: نمی‌توان تمام خصوصیات روان شناختی مردم را به آب و هوا نسبت داد، اما نمی‌توان منکر تاثیر شگرف آب وهوا بر رفتار مردم شد و بویژه تاثیر گرما بر روح و روان تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته این درمانگر تحقیقات بین المللی نشان داده که دمای بالای هوا نه تنها بر بدن تاثیر می‌گذارد بلکه بر روان نیز تاثیرگذار است. مطالعات نشان می‌دهد که گرما موجب می‌شود افراد تمرکز خود را از دست داده و زودتر از دیگر مواقع، خسته و پرخاشگر شوند.

در شرایط بحرانی، رویکرد مناسب افراد نسبت به گرما ضروری است. در افراد سالم جمعیت، میزان قرارگرفتن در معرض گرما، ورزش، لباس (استفاده از مواد نساجی با کیفیت انتقال رطوبت خوب)، تغذیه و آبرسانی ضروری است. در جمعیت افراد با بیماری‌های خاص و در معرض خطر، تنظیم دارو، درمان، رفتار مناسب در شرایط بحرانی در نظر گرفته شده است. در نتیجه، سبک زندگی انسان نقش مهمی در کنارآمدن با تغییرات آب وهوا و قرار گرفتن در معرض گرما دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.