سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای اعزام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به زیارت عتبات عالیات خبر داد.

محمدرضا شکوهی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای اعزام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به زیارت عتبات عالیات خبر داد و گفت: تسهیلات در اعزام زمینی ۴۰ میلیون ریال و هوایی ۸۰ میلیون ریال با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه است.

افزود: اعزام زائران ایثارگر به دو صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات صورت می‌گیرد و هر ایثارگر می‌تواند تا سه نفر همسفر با خود به همراه داشته باشد.

شکوهی با بیان اینکه یک همراه برای تمامی زائران جامعه هدف الزامی است تصریح کرد: جامعه هدف تحت پوشش این طرح، پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا به همراه همسر هستند.

این مسوول ادامه داد: ایثارگرانی که با هواپیما به عتبات عالیات اعزام می‌شوند هزینه اعزام آن‌ها از قزوین به تهران بر عهده این سازمان است و طرح‌های متنوع زیارتی و سیاحتی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران پیش‌بینی شده است.

شکوهی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هستند، اضافه کرد: در حال حاضر یکهزار نفر متقاضی اعزام به کربلا در سطح استان هستند که بزودی کار اعزام آن‌ها انجام خواهد شد.

وی به اردو‌های زیارتی و سیاحتی این اداره کل اشاره کرد و افزود: پیش از کرونا جامعه ایثارگران قزوینی به اردو‌های زیارتی و سیاحتی و تفریحی متناسب با مناسبت‌های اعزام می‌شدند که به دلیل محدودیت‌های کرونایی این اردو‌ها در دو سال اخیر کاهش یافته است.

استان قزوین دارای سه هزار شهید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار