یک روزنامه آلمان فاش کرد رئیس‌جمهور اوکراین از طرف همتایان آلمانی، آمریکایی و فرانسوی خود دستور می‌گیرد تا جنگ ادامه یابد یا نه.

یک تحلیل‌گر آلمانی در گزارش برای روزنامه «دی‌ولت» نوشت که کشورهای غربی به ویژه آلمان، فرانسه و آمریکا برای اوکراین تصمیم می‌گیرند.

این تحلیلگرمی‌گوید «یک چیز واضح است؛ علی‌رغم تمام اظهارات عمومی درباره اینکه دولت کی‌یف حق تعیین سرنوشت اوکراین را دارد، اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تصمیم می‌گیرند که زلنسکی چه کاری انجام دهد و  اوکراین چه مسیر سیاسی را باید طی کند.»

او با اشاره به اینکه بدون کمک مالی و نظامی غرب، اوکراین کاملاً درمانده خواهد بود، اعلام کرد: «غرب راهبرد یکسانی برای مناقشه اوکراین ندارد؛ در حالی که واشنگتن به سمت تحویل بیشتر تسلیحات متمایل است، برلین و پاریس احتمالاً کی‌یف را به مذاکره با مسکو سوق خواهند داد».

نوبسنده در پایان این یادداشت می‌نویسد: «چنین بلاتکلیفی، فقط وضعیت را در کشور‌های غربی پیچیده می‌کند، جایی که نارضایتی از سیاست تحریم‌ها که پیامد‌های جامعی برای روسیه ندارد، در حال افزایش است».

این درحالی است که پیش از این «ولودیمیر زلنسکی» با اشاره به حملات جدید نیرو‌های روسیه به اوکراین، نسبت به جدی‌تر شدن و تداوم چنین حملاتی هشدار داد. 

پس از آن «پائول کارنی» افسر ارشد ارتش انگلیس نیز تاکید کرد ارتش این کشور در حال آماده شدن برای مقابله با تهدیدات روسیه است و با تجهیزات مناسب آماده ایفای نقش خود در جنگ آینده در اروپاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
اوکراینی = خود فروخته
آخرین اخبار