استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی آب شیرین کن یک هزار متر مکعبی چاه ژرف شماره ۳ منطقه سیستان گفت: خط انتقال ۶.۶ کیلومتری این چاه ژرف نیز در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

 حسین مدرس خیابانی گفت: با تشکیل قرارگاه غدیر همه در جریان اولویت‌های منطقه سیستان قرار گرفتند و یک برنامه ریزی درست برای پیشبرد این اهداف صورت گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در حوزه آب باید با برنامه ریزی وابستگی خود را از منابع نامطمئن جدا کنیم و به خودکفایی و خوداتکایی در حوزه تامین آب برسیم.

وی تصریح کرد: آب چاهک‌ها می‌تواند بخشی از نیاز بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات و گردشگری منطقه سیستان را تامین کند.

مدرس خیابانی بیان کرد: هرکس تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه سیستان را دارد تامین آب آن از طریق چاهک با رعایت الزامات آب منطقه‌ای بلامانع است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در سیستان اشتغال بوده که بسته اشتغال سیستان در حال اجراست، اما باید شتاب گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان مرز است که در این راستا مقدمات ایجاد گذر سوختی با مرز افغانستان فراهم شده و ما می‌خواهیم مشابه آنچه در بلوچستان با مرز پاکستان داریم در سیستان نیز ایجاد کنیم که در مرحله اول مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتر مرز و در مرحله دوم تا شعاع ۵۰ کیلومتری بتوانند از مواهب گذر سوختی استفاده کنند

وی گفت: محور بعدی قرارگاه غدیر ارتقای شاخص‌های عمرانی در منطقه سیستان است تا بتوانیم از این طریق به توسعه سیستان و استان کمک کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
علی برکت الا
آخرین اخبار