شهردار کاشان از رویکرد مدیریت شهری با دغدغه اجرای طرح‌های زیر ساختی به ویژه طرح زیر گذر آیت‌الله کاشانی با توجیه اقتصادی و ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

حسن بخشنده امنیه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه نگرش وی در این دوره مدیریت شهری اجرای پروژه‌های زیرساختی و کلان شهر است گفت: کاهش ترافیک نیز از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اصلی‌ترین رویکرد‌های مدیریت شهری وی در تعریف طرح‌های زیرساختی بوده است.

به گفته او، تقاطع غیرهمسطح گازرگاه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و ضروری ترافیکی کاشان است که با توجه به وقوع سوانح رانندگی و همچنین ترافیک سنگین شهری در محدوده اجرا می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح زیرگذر آیت‌الله کاشانی با انتخاب بهترین شیوه فنی و عملیاتی، توجیه اقتصادی و ملاحظات زیست محیطی یادآور شد: پروژه زیرگذر آیت‌الله کاشانی (حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا چهارراه سلمان فارسی) به طول ۳.۱ کیلومتر از کار مطالعاتی چندین ماهه و حتی تغییر مشاوره پروژه برخوردار است.

شهردار کاشان اظهار داشت: موضوع آزادسازی‌ها یکی از شاخص‌ها و ملاک‌ها در تأیید طرح اجرایی زیرگذر آیت‌الله کاشانی بود که با توجه به لزوم عرض ۲۴ متری و در عین حال وجود مراکز تجاری متعدد چالشی مهم برای پروژه محسوب می‌شد.

بخشنده امنیه اضافه کرد: با انتخاب مشاور جدید، نشست و گفتمان‌های مستمر و متمرکز با بررسی نمونه‌ها (ورژن‌ها) و راهکار‌های مختلف برگزار شد تا در نهایت طرحی به دست آمد که علاوه بر رفع دغدغه آزادسازی‌ها به طور کلی دارای مناسب‎‌ترین توجیه اقتصادی و از بهترین شیوه فنی و اجرایی نیز برخوردار است.

او اظهار داشت: علاوه بر طرح زیرساختی زیرگذر آیت‌الله کاشانی، پروژه دهکده سلامت به عنوان دیگر پروژه کلان شهری در تدبیر مدیریت شهری قرار دارد که در کل می‌توانند آینده ۲۰ ساله و چشم‌انداز شهر را تأمین کنند.

به گفته او، اجرای طرح‌های زیرساختی و بزرگ به هیچ عنوان به معنای تعطیل شدن پروژه‌های شهری نیست و علاوه بر آن طرح‌های در حال اجرا، انجام دیگر پروژه‌های مصوب نیز در روز‌ها و هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.