ضرورت جوشاندن آب شرب در همدان

با توجه به مشکل قطعی آب و کم‌آبی در همدان توصیه می‌شود شهروندان آب‌ مصرفی برای رب را بجوشانند تا از سلامت آن مطمئن شوند.

کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: مردم همدان آب شرب مصرفی را بین یک تا سه دقیقه در حال جوش بگذارند تا میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌های آن از بین برود و افرادی که دستگاه تصفیه دارند نیز بهتر است آب را بجوشانند و با اطمینان‌خاطر آب مصرف کنند.

مهدی خدابخشی گفت:دستگاه تصفیه تاحدودی میکروارگانیسم‌های موجود در آب را می‌گیرد، اما به علت کوچکتر بودن میکروارگانسیم‌ها از فیلتر نیز تعدادی عبور می‌کند بنابراین بهترین راه برای مصرف آب سالم جوشاندن آن است.

او با اشاره به تغییر رنگ آب مصرفی در شهر همدان گفت: با توجه به قطعی آب در همدان و شکستگی سیستم آبرسانی به منازل و وقوع مکش حین قطع و وصل شدن نیز آب داخل لوله ممکن است دچار آلودگی شود که به این ترتیب بهتر است آب‌های مصرفی برای شرب را بجوشانند.

کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: معاونت بهداشتی به صورت مداوم شاخص سلامت آب را مورد سنجش قرار می‌دهد و میزان کلر آب را می‌سنجد، اما تغییر رنگ آب به علت وقوع مکش در زمان قطعی آب به داخل لوله تراوش می‌کند که این موضوع اجتناب ناپذیر بوده و باید شهروندان موضوع را رعایت کنند تا مشکل رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.