معاون دادگستری اردبیل گفت: ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان با توجه به فراوانی جرایم مرتبط با خشونت ضرورت دارد.

جلال آفاقی گفت: متاسفانه فراوانی جرایم مرتبط با خشونت موجب اثرگذاری سوء روحی و روانی بر مردم می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل می گوید: یکی از پیشنهادات در این حوزه ایجاد قرارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان است که می‌تواند با ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های مختلف ، رویه واحد علمی را برای مقابله با خشونت‌ها و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کند.

به گفته او، هر چند دستگاه قضایی به ویژه پس از تصویب ممنوعیت حمل سلاح سرد، اقدامات جدی و بازدارنده حقوقی و قضایی در این خصوص داشته و با مجرمان مطابق با قانون و با شدت برخورد می‌کند اما اقدامات حقوقی و قضایی به تنهایی انتظارات را برآورده نمی‌کند و باید اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز دنبال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: عوامل اقتصادی همچون فقر و بیکاری عامل اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است اما عامل دیگر بروز اینگونه جرایم، ضعف و فقر فرهنگی است و باید دستگاه‌های فرهنگی از اقدام و نگاه جزیره‌ای پرهیز و با اتخاذ نگاه کلی، اقدامات  اثربخش بیشتری در جامعه ارائه کنند.
آفاقی با بیان اینکه همه انسانها به طور ذاتی خشونت پنهان در خود دارند و گاه کوچکترین عامل و مشاهده کاستی‌ها و کج رفتاری‌ها موجب بروز آن می‌شود می گوید: کارشناسان باید با شناسایی عوامل تحریک به خشونت و ارایه راهکارهای علمی و منطقی، از میزان وقوع خشونت در جامعه بکاهند. 

او در دیدار با مدیران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز با تاکید بر اینکه نباید از سرنوشت ساز بودن حوزه فرهنگ غفلت شود، گفت: کوتاهی‌های گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی قابل چشم‌پوشی نیست و جذب حداکثری افراد و اهتمام به رویش‌ها و پرهیز و مراقبت از دفع و ریزش‌ها در جامعه ضرورت دارد.

این مقام قضایی می گوید: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به ظرافت کار و الزامات و شرایط مرتبط توجه شود و اتخاذ راه و روش و شیوه متناسب با شرایط هر مخاطب برای پذیرش و تاثیرگذاری ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.