استاندار لرستان گفت: شیب ابتلا و بستری کرونا طی روز‌های گذشته در این استان نزولی شده است، اما تعداد مرگ و میر همچنان روند ثابتی دارد.

فرهاد زیویار روز شنبه در حاشیه جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان می‌توان گفت که موج هفتم شیوع بیماری، وارد شیب نزولی شده است.

زیویار می گوید: متاسفانه تعداد مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان کاهشی نشده است و با توجه به اینکه بیشتر قربانیان بیماران زمینه‌ای و سالمندان هستند باید در این رابطه توجه بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و از دُز یادآور واکسن استقبال شود.

وی گفت: پیاده روی اربعین و سایر مراسم مرتبط با این روز یکی از محور‌های جلسه ستاد ملی کرونا بود که مقرر شد با توجه به وضعیت بیماری، تمامی اقدامات در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرایی شود.

زیویار بیان کرد: تهیه امکانات و تمهیدات از دیگر نکات مورد تاکید در راستای خدمت رسانی به زوار اربعین بود و به همین منظور در ستاد ملی کرونا موضوع رعایت فاصله گذاری ها، تهیه ملزومات بهداشتی و سیستم‌های تهویه اماکن استراحت زائران نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: نحوه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر اماکن آموزشی در آغاز سال تحصیلی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت آموزش دانش آموزان و والدین، رفع نقایص سیستم‌های تهویه و بهداشتی اماکن آموزشی و همچنین تمهید سایر امکانات مورد نیاز تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.