معاون استاندار اردبیل گفت: مهاجرت روستاییان به شهر‌ها سبب افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در شهر‌ها شده است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان گفت: بیمه یکی از نیازهای اساسی روستاییان و همچنین حلقه مفقوده در برنامه‌های توسعه‌ای روستاها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌ریزی‌ها بیمه عشایر و روستاییان مورد توجه جدی قرار گیرد، می گوید: ضروری است تا توسعه بیمه اجتماعی با رویکرد تولید و اشتغال در جامعه هدف مد نظر قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه مهاجرت روستاییان به شهرها سبب افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها شده است، گفت: حاشیه‌نشینی یکی از پیامدهای مهاجرت روستاییان و عدم توجه ویژه به تولید و اشتغال در روستاها است که متأسفانه امروز شاهد تبعات منفی آن در ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه هستیم.

میرجعفریان با تاکید بر اینکه اقتصاد روستاها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، می گوید: برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی در سطح کلان کشوری می‌تواند جامعه روستایی را از مصرف‌گرایی به تولیدگرایی و اشتغالزایی سوق داده و سبب پیشرفت و آبادانی روستاها شود.

او نقش بیمه اجتماعی در توسعه روستاها را مهم توصیف کرد و گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه در روستاها با گسترش عدالت اجتماعی در جامعه هدف می‌تواند افق روشنی را برای آینده روستاییان ترسیم کرده و زمینه ماندگاری تلاشگران عرصه تولید و اشتغال در روستاها باشد.

به گفته میرجعفریان ، برای شتاب دادن به توسعه بیمه اجتماعی در جامعه هدف باید از ظرفیت رسانه‌ها به صورت گسترده استفاده کرد و فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید امکانات خود را در راستای گسترش بیمه اجتماعی در استان بسیج کنند.

او از امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و استانداری اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با هدف توسعه بیمه اجتماعی در جامعه هدف به ویژه در روستاها و مناطق عشایری با رویکرد تولید و اشتغال تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با عملیاتی شدن این تفاهم نامه شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی و ارتقای خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از نظر کمی و کیفی در استان خواهیم بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار