رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران توضیحاتی درخصوص علت قطع درختان اکالیپتوس در جاده گچساران-بهبهان ارائه کرد.

این روز‌ها تصاویری درخصوص قطع درختان اکالیپتوس در جاده گچساران - بهبهان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و سبب اعتراض و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی شده است.

یعقوب عوض زاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: درخت‌های اکالیپتوس حاشیه جاده گچساران به بهبهان در قالب طرح سراسری کمربند سبز از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران برای زیبا سازی حاشیه جاده کاشته شدند.

او به قرار گرفتن این محور در نزدیکی محدوده شهر دوگنبدان اشاره کرد و افزود: هدف از کاشت این درختان زیبایی جاده و همچنین جلوگیری از تجاوز به حریم راه بوده است.

عوض زاده می‌گوید: به منظور حفظ ایمنی، تردد آسان و جلوگیری از به خطر افتادن جان هموطنان هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله؛ طوفان و بارش سیل آسا، هرس درختان اکالیپتوس در ارتفاع ۳ تا ۴ متری از سطح زمین در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران با بیان اینکه بیشتر این درختان بر اثر طوفان شکسته و خرد شده بودند، ادامه داد: این اداره در ابتدا شاخه‌های آن‌ها جمع آوری کرد و سپس نسبت به هرس آن‌ها اقدام کرد.

به گفته عوض زاده؛ با توجه به ماهیت رشد درخت اکالیپتوس، در ۳ ماه آینده شاهد جوانه زده و زیبایی دوچندان آن‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
یکی از بدترین درخت ها هست که اصلش در استرالیا هست. هر جا بکاری درخت های اطراف خودش و آب های زیر زمینی رو ب شدت تحت تاثیر قرار میده. دولت مکزیک در راستای مبارزه با این درخت غیربومی و خطرناک دستور به قطع و خشکاندن تمام درختان اکالیپتوس داد. ما هم‌ انگار نه انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
این کار درستی هست که انجام داده اند چون من تجربه این کار را دارم و بعداز یک سال شاخه های متعدد میزنند وبقول معروف گشن و گسترده و انبوه میشوند و سرسبز و خرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه هنووووووز افرادی هستند که نمیدانند که ریشه درخت اکالیپتوس تا اعماق زمین نفوذ میکند و آبهای زیرزمینی را خشک میکند
و اصلا مناسب کشت در اقلیم کشور ما نیست
متاسفانه در استان ایلام نیز در حاشیه جاده اکالیپتوس کاشته بودند