اسحاق بریک اذعان کرد صهیونیست‌ها روحیه جنگندگی خود را از دست داده اند و به ارتشی ضعیف تبدیل شدند که پشت دیوار‌های سیمانی پنهان است.

به گزارش العهد، اسحاق بریک، یک ژنرال صهیونیست نسبت به پیامد‌های منفی سیاست اتخاذ شده توسط رژیم صهیونیستی چه در سطح نظامی و چه در سطوح سیاسی که حول ترجیح استفاده از نیروی هوایی و نادیده گرفتن توسعه  توانمندی‌های ارتش زمینی رژیم صهیونیستی است، هشدار داد.

بریک در اظهارات خود به ناتوانی این رژیم در برابر حماس و جهاد اسلامی پرداخت و گفت: «جنگ‌های پی در پی علیه حماس و جهاد اسلامی در غزه به عقب‌نشینی اسرائیل منجر می‌شود و علاوه بر خسارات ملی و اجتماعی زیادی، توانایی انجام مانور‌های زمینی یا کار در چندین جبهه را از دست خواهد داد. در طولانی مدت نیز دوره‌های آتش بس کوتاه‌تر می‌شود و به شهرک نشینان آسیب‌هایی وارد خواهد شد.»

این ژنرال صهیونیستی در ادامه مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل را متهم کرد که از ترس پرداخت هزینه و جلوگیری از تلفات انسانی، توسعه ارتش زمینی را رها کرده و این امر باعث شده نیرو‌های مقاومت فلسطینی احساس کنند با ارتش ضعیفی رو به رو هستند و جرئت مقابله در جبهه زمینی را ندارند و همین باعث تقویت روحیه و انگیزه آن‌ها برای ادامه مبارزه شده است.

او  همچنین به اختصاص میلیارد‌ها شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای دیوار کشی و حصار و بلوک سیمانی اطراف شهرک‌های صهیونیست نشین پرداخت و گفت که این اقدام باعث شده تنها نیروی هوایی برای عملیات‌های نظامی استفاده شود. اما نیروی هوایی به تنهایی نمی‌تواند در جنگ به پیروزی برسد. عملیات «نگهبانان دیوار» که طی آن، زیرساخت‌ها، تونل‌ها، جاد‌ها و خانه‌ها با بمب‌های هوشمند بمباران شدند؛ ولی با این حال ارتش نتوانست جلوی شدت شلیک موشک از غزه را بگیرد یا دست‌کم شدت آن را بکاهد.  در آن عملیات حماس روزانه ۴۰۰ موشک شلیک می‌کرد و تعداد موشک‌هایی که در طول ده روز شلیک کرد بیش از ۴۳۰۰ فروند و هزینه مستقیم ۱۶ میلیارد شکل علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی بود.

او در ادامه به شکست صهیونیست‌ها در نبرد‌های مختلف اذعان کرد و گفت: «ما در جنگ‌های خود شکست خوردیم، روحیه جنگندگی، انگیزه و توانایی آغازگری را از دست دادیم و به ارتشی ضعیف تبدیل شدیم که پشت دیوار‌ها و ستون‌های سیمانی پنهان شده و تنها تکیه گاه ما نیرو‌های هوایی هستند و از عواقب استفاده از ارتش زمینی می‌ترسیم.»

این ژنرال صهیونیست در انتها تاکید کرد که بی اعتمادی فرماندهی کل قوا به ارتش زمینی، فرار افسران ممتاز از این ارتش، محدود شدن فعالیت‌های آن به امنیت کنونی و کاهش آموزش باعث شد که این ارتش توانایی انجام مانور‌های زمینی و جنگ را از دست بدهد و این یعنی پیروزی و قدرت بازدارندگی را به کلی از دست داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۱:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
پشت همین دیوارهای سیمانی حداقل پنجاه کلاهک هسته ای پنهان کرده اید.
Iran (Islamic Republic of)
نام آشنا
۰۸:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
جناب ژنرال صهیونیست : اشتباه نکن شما اصلا ارتشی ندارید . شماها یک مشت ادم بدبخت ترسو و مزدور را سراسر دنیا کنار هم جمع کردید و به دستشان اسلحه دادید که از جائی که غصب کردید دفاع کنند. عاقبت شماها هم معلوم است شنا کردن در دریای مدیترانه!
United States of America
مبارز
۲۳:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
جهود به بزدلی و موش صفتی معروفه. لعنت خدا بر قوم منحوس بنی اسرائیل
آخرین اخبار