مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت:۹۵ درصد ثبت نامی زائران مرز مهران،۳ونیم درصد مرز خسروی و یک و نیم درصد مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

أحدی گفت: تاکنون  ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر متقاضی پیاده‌روی اربعین در استان  زنجان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

او افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی تا زیارت اربعین باقی مانده یقینا تعداد زائران نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان ادامه داد: به نظر می‌رسد در رابطه با بحث اطلاع‌رسانی ضعف وجود دارد، بنابراین باید اطلاع‌رسانی انجام شود تا میانگین تعداد زائران در استان بالاتر برود.

أحدی با اشاره به اینکه از مجموع ثبت نامی‌ها تا کنون، ۱۷۷ نفر مرز هوایی را برای زیارت اربعین انتخاب کرده‌اند، گفت: این ثبت نام‌های اولیه است و اگر تحقق یابد می‌تواند در سناریو کاری قرار گیرد، اما این احتمال دارد که تعداد ثبت‌نامی‌ها کاهش یابد.

او با تأکید بر اینکه بعد از ثبت نام قطعی تنها ۱۸ هزار تومان حق بیمه از زائران دریافت خواهد شد، ادامه داد: پرداخت حق بیمه علاوه بر ایجاد امنیت روانی، پشتیبانی خوبی نیز ایجاد خواهد کرد.

به گفته احدی، مهمترین شرط برای ثبت نام در این سامانه نیز داشتن گذرنامه معتبر ۶ ماه تاریخ اعتبار از زمان ورود به کشور عراق و تزریق واکسن کرونا است.

او افزود: این سفر زیارتی و معنوی برای برخی از افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند ممنوعیت دارد که جزئیات آن در سامانه samah.haj.ir ثبت شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: فرآیند ثبت نام از طریق وب سرویس به صورت دقیق از اطلاعات ثبت شده در وزارت بهداشت استعلام می‌شود و هر آنچه در اطلاعات آن‌ها ثبت شده باشد به صورت آنلاین به سامانه سماح اعلام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.