امام جمعه زنجان گفت: پررنگ‌ترین مسئله در صحرای کربلا زنده نگه‌داشتن امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در نهضت عاشورا،گفت: توجه به وقایع عاشورا نشان می‌دهد که پررنگ‌ترین مسئله در صحرای کربلا زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

او با بیان اهمیت نماز در دین اسلام به عنوان یک مسئله اساسی افزود : بر اساس فرمایش امام علی (ع) به مردم یمن، همه امور تابعی از نماز هستند به طوری که اگر به برپایی نماز اهمیت قائل شوید بر دیگر ارکان دین هم اهمیت قائل خواهید شد.

امام جمعه زنجان ادامه داد:  پرداخت زکات یعنی افراد غنی به محرومان جامعه توجه می‌کنند و از دیگر امور مهم در دین اسلام می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی  گفت: متاسفانه برخی در جامعه امروز از این موضوع غافل هستند و موضوع مشکلات اقتصادی را مانع پرداخت زکات می‌دانند که این تعبیری اشتباه است و افرادی که مستحق محسوب نمی‌شوند، باید زکات بپردازند.

او ادامه داد: شور و شوق مردم در برگزاری عزاداری‌های دهه نخست محرم وصف‌ناپذیر بود.

امام جمعه زنجان  افزود: در واقع بزرگ‌ترین درس امام حسین (ع) تسلیم نشدن در برابر ظلم و ظالمان است و بر همه مسلمانان جهان واجب است که از مظلومان دفاع کرده و در برابر ظالمان ایستادگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به قرار گرفتن در روز جوان، گفت: جوانان بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه محسوب می‌شوند.

او افزود: نخستین مکان تربیت درست جوانان خانواده است و این بزرگ‌ترین نیروی انسانی هر ملتی است که باید به نحو احسن برای آینده کشور تربیت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.