همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز ویژه برنامه‌ای به همین مناسبت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در سی و دومین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس، ویژه برنامه‌ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت ثامن الائمه (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی کارشناس دینی گفت: آزادگان سرافراز ما که تا مرز شهادت پیش رفتند و خود را برای جان نثاری در راه اسلام آماده کرده بودند، پیروان نهضت سرخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند.

او افزود: تمام آزادگانی که در بند اسارت رژیم بعث عراق بودند از گمنام‌ترین آن‌ها تا افرادی همچون مرحوم ابوترابی همه در این عرصه آمدند که در مقابل دشمن، از خط سیر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یعنی هراس نداشتن از مرگ و کشته شدن پیروی کنند.

این کارشناس دینی ادامه داد: این آزادگان در راه دفاع از دین رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و اگر شهیدان نیک نام یک بار شهید شدند، این آزادگان خوش نام در دوره سخت اسارت گاهی روزی چند بار زیر شکنجه جان می‌دادند، ولی با این حال تسلیم دشمن نشدند. 

رضایی تهرانی همچنین با اشاره به ایام عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: کاروان اسیران نهضت عاشورا و در راس آن‌ها حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) تداوم بخش نهضت عاشورا بودند.

او تصریح کرد: حضرت زینب (س) که قافله سالار کاروان اسرای کربلا بودند، با مدیریت حضرت زین العابدین (ع) پرچم عاشورائیان را به دوش گرفته و پیام آن‌ها را از کربلا به کوفه و از آنجا به شام بردند.

این کارشناس دینی تاکید کرد: بعد از پخش پیام نهضت حسینی توسط کاروان اسرای کربلا چنان تحولی در کوفیان به وجود آمد که در پی جبران اشتباه خود قیام مختار و توابین را در تاریخ رقم زدند و در صدد گرفتن انتقام خون سیدالشهدا (ع) برآمدند.

در این مراسم همچنین عطا الله تاجیک آزاده‌ای که یازده سال اسارت در زندان‌های مخوف عراق را تحمل کرده بود به روایت‌گری و بازگو کردن خاطرات دوران اسارت خود پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار