سردار مارانی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران، عراقی که برای جنگ با ما بیش از چند کشور با او همکاری می کردند، به عنوان جمهوری اسلامی عراق شناخته می شود.

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره تنها شهید مدافع حرم شهرستان زرند با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: ترویج فرهنگ شهادت از مهم ترین نقاط قوت نظام اسلامی است.

او افزود: افتخار کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که رزمندگان برای دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی از همه هستی خود گذشتند تا این نظام، انقلاب و ولایت فقیه زنده بماند. 

فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما امشب در محفل شهدای بزرگوار خصوصا شهید مدافع حرم علی عظیمی هستیم و روح شهدا حاضر و ناظر ما است. 

سردار مارانی در ادامه به مدیریت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) یک فرمانده نظامی نبود؛ اما مدیریت ایشان در دفاع مقدس و در عملیات‌های مختلف بی نظیر بود و اگر فرماندهان نظامی در دفاع مقدس مثل والفجر، کربلای ۵، ۱۰ و عملیات رمضان، فتح خرمشهر به پیروزی رسیدند به خاطر فرماندهی و مدیریت ایشان بود و اگر روزی امام(ره) فرمود: رژیم بعث عراق و صدام سیلی خواهد خورد، بعد از فتح خرمشهر بود که دشمن سیلی خورد و  تا پایان جنگ پیروز میدان ما بودیم؛ چرا که امام(ره)  فرموده بود، ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه و رزمندگان به تکلیف خود عمل کردند.

او خطاب به مردم شهرستان زرند افزود: افتخار مردم شهرستان زرند این است که شهدایی همچون قربان زاده، رشیدی، کاربخش، تهامی و شهید مدافع حرم شهید علی عظیمی را دارند و این افتخاری برای شما مردم شهرستان و لشکر ثارالله است.

سردار مارانی به افتخار آفرینی لشکر خط شکن ۴۱ ثارالله اشاره و بیان کرد: لشکر ۴۱ ثارالله  در هر ماموریتی که در عملیات‌های مختلف به او واگذار می‌شد، افتخارافرین بود؛ چرا که فرماندهی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشت و این لشکر، حماسه های به یادماندی از خود به یادگار گذاشتند.

او به مدیریت و فرماندهی سردار سلیمانی چهره بین المللی جبهه مقاومت در عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان و انسان‌هایی تربیت شدند که برای مقابله با داعش و گرو‌های تکفیری و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) مجاهدانه فداکاری کردند.

فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: داعشی که آمریکا راه اندازی کرد برای از بین بردن نظام اسلامی و شیعیان بود و برخی از مردم و مسئولان معتقد بودند که لزومی ندارد ما به جنگ داعش برویم؛ اما امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند اگر رزمندگان در دفاع از حرم نمی‌رفتند، ما می‌بایست در مرز‌های خودمان به جنگ با داعش می‌رفتیم، داعشی که هیچ بویی از انسانیت نبرده بود و چه جنایت‌هایی علیه مردم مسلمان سوریه و عراق کرد. 

او در ادامه یادآور شد: حاصل دفاع مقدس، صدور انقلاب بود دفاع مقدسی که رزمندگان ما مظلومانه مجاهدت کردند تا انقلاب نظامی اسلامی زنده بماند و یکی از برکات دفاع مقدس این بود که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، عراقی که  برای جنگ علیه ما بیش از چند کشور صدام را حمایت کردند، به عنوان جمهوری اسلامی عراق است و این مدیریت و فرماندهی امام (ره)  و بعد از امام (ره) فرماندهی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بود که ایشان سکان دار این نظام و انقلاب هستند.

فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: قدر نظام و ارزش ها‌ی آن را بدانیم، قدر ولایت را بدانیم، قدر شهدا را بدانیم و از خداوند متعال می‌خواهیم، مدیون شهدا و خانواده شهدا نشویم.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مهدی شجاعی، امام جمعه زرند با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالارشهیدان حسین بن علی (ع) از حضور همه مردم ولایت مدار شهرستان زرند، مسئولان، خانواده معزز و مکرم شهداء خصوصا سردار مارانی فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد.

این مراسم با چند برنامه فرهنگی، مدیحه سرایی و مداحی همراه بود.

درحاشیه این مراسم غرفه کتاب و ایستگاه صلواتی بربا بود. 

 این مراسم به به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت شهید علی عظیمی در زرند برگزار شد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار