سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از آمادگی ۱۹ مزرعه گردشگری در استان برای خدمات‌دهی به گردشگران خبر داد.

رحمان فرمانی گفت: ۱۹ مزرعه گردشگری استان با مساحت ۵۹ هکتار در شهرستان‌های گرگان، رامیان، کلاله، کردکوی، مینودشت، گنبدکاووس و مراوه‌تپه واقع شده اند.

او افزود: تنوع قومیتی و اقلیمی در استان گلستان موجب شده است تا مزارع گردشگری کشاورزی شهرستان خدماتی متنوع و مطابق با اقلیم و فرهنگ منطقه را ارائه دهند که این موضوع وجه تمایز گردشگری در استان گلستان محسوب می‌شود.

فرمانی گفت: در مزارع گردشگری استان خدماتی از جمله عرضه محصولات کشاورزی و میوه انواع درختان، صیفی‌جات، پرورش اسب، دامداری، پرورش ماهی، اسب‌دوانی، خدمات اقامتی و پذیرایی، ارائه غذا‌های بومی و محلی، محصولات ارگانیک و صنایع‌دستی ارائه می‌شود.

او افزود: هفت پرونده گردشگری کشاورزی هم در کمیسیون تائید و در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز است که با صدور پروانه این هفت مزرعه، تعداد مزارع گردشگری استان گلستان به ۲۶ واحد خواهد رسید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: گلستان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور است و مجوز اولین مزرعه گردشگری کشور در این استان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار