سردار اشتری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده از کمبود امکانات و دسترسی‌های پلیس در کمرگات انتقاد کرد.

فرمانده انتظامی کشور گفت: از سال ۹۸ به دلیل نیازی که بود از فرمانده کل قوا درخواست شد تا پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی شود و امروز دشمن از طریق اقتصاد به ما حمله کرده و اگر تهدیدات را تقسیم‌بندی کنیم موضوع اقتصاد اولویت دشمن است.

وی ادامه داد: تهدیدات مختلف را دشمن انجام داده، اما ناموفق بوده و انسجام ما بیش‌تر شده است و به تحریم و تهدید‌های بیش‌تر روی آورده است، اما در موضوعات پزشکی، صنعت، دفاعی و حتی اقتصادی روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

سردار اشتری اظهار کرد: تلاش فراجا این است که در کنار سایر دستگاه‌ها برای رسیدن به اقتصاد فعال و مطلوب فعالیت کند و بحث مبارزه و مقابله با قاچاق یکی از موضوعات اصلی است و در بنادر و گمرکات حضور داریم.

فرمانده انتظامی کشور افزود: هدف ما با سرچشمه‌ها و باند‌های اصلی قاچاق است و باید با آن‌ها برخورد کنیم و چرا دارویی که موردنیاز مردم است و وزارت بهداشت هم برای آن هزینه کرده باید به صورت قاچاق وارد شود که همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند و پلیس هم یکی از آن‌ها است و باید مشخص شود هزار کارتن روغن وارد شده به دست چه کسی رسیده است تا احتکار نشود.

سردار اشتری گفت: امنیت تولیدکنندگان در جنبه‌های مختلف با ما است و ما این حمایت را انجام می‌دهیم و هر تولیدکننده‌ای که کار قانونی انجام دهد توسط پلیس پشتیبانی می‌شود و به تبع با مخلان اقتصادی هم برخورد جدی انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به حضور پلیس در بعضی از گمرکات گفت: هرجایی که حضور داریم باید حضور پررنگ و اثربخش باشد و تمام سامانه‌ها و دستگاه‌ها در گمرکات باید تحت نظر پلیس باشد تا بتوانبم از تخلفات جلوگیری کنیم و همکاری‌های خوبی با قوه قضائیه و گمرک در حال انجام است.

وی افزود : اکنون مشکل این است دسترسی به سامانه ها و اطلاعات وجود ندارد و به همین علت قدرت تجزیه و تحلیل نداریم 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ کشفیات قاچاق بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد ریال بود که ارزش ریالی آن ۴۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و در مبارزه با جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ در کشف پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی افزایش ۴۱ درصدی داشته‌ایم و در برخورد با جرایم سازمان‌یافته قاچاق افزایش ۶۲ درصدی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: در برخورد با اخلالگران در بازار ارز، طلا و سکه و معاملات فردایی طلا برای کمک به دولت در ثبیت بازار، با شبکه‌های فعال در این زمینه برخورد می‌شود.

برچسب ها: پلیس ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار