معاون مدیریت بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: کار تجهیز نانوایی‌های استان به کارتخوان تا آخرهفته آینده پایان می‌یابد.

علیرضا فرح  گفت: به جز شهرستان یزد، نصب کارتخوان‌ها در تمامی نانوایی‌های استان یزد انجام پذیرفته است.

او می گوید: در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد نانوایی‌های استان یزد به دستگاه کارتخوان مجهز شده اند که با تجهیز باقی مانده این کارتخوان‌ها در شهرستان یزد این طرح به طور کامل در استان یزد اجرایی خواهد شد.

به گفته او ۱۰۷۱ نانوایی به دستگاه کارتخوان مجهز شده اند و صف‌های طولانی نانوایی‌ها در روز‌های اخیر ارتباطی با طرح نصب دستگاه کارتخوان در نانوائی‌ها ندارد.

او گفت: دلیل اینکه هنوز ۱۱۱ نانوایی در استان به کارتخوان‌های جدید مجهز نشده اند وجود چند عامل نظیر نداشتن کد مالیاتی، عدم تطبیق کدمالیاتی به کدپستی ارائه شده، مستاجر بودن مسئول نانوایی و یا فوت صاحب نانوایی بوده است.

معاون مدیریت بازرسی سازمان جهاد کشاورزی گفت: نصب این کارتخوان‌ها با هماهنگی اتحادیه‌های نانوایی استان و با توجه به کامل بودن اطلاعات آن‌ها انجام می‌شود.

او می گوید: دولت قصد دارد یارانه نان را از طریق دستگاه‌های کارتخوان در نانوایی‌ها به مصرف کنندگان واقعی برساند، بنابراین قیمت آرد در زنجیره توزیع گندم تا تولید نان، آزاد می‌شود، اما نان گران نمی‌شود و مردم نان را از طریق کارتخوان‌ها با قیمت یارانه‌ای خریداری می‌کنند.

فرح گفت: در اجرای این طرح محدودیتی در تعداد فروش نان نداریم، اما فروش تنها با استفاده از کارت بانکی امکان پذیر خواهد بود، در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه دریافت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.