مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: بیش از ۸۱ درصد از گروه‌های هدف در شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

حسین عسکری با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۸۱ درصد گروه‌های هدف در باشت علیه ویروس کرونا گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در این شهرستان تاکنون، ۴۱ هزار و ۶۷۸ دٌز واکسن در ۴ مرحله تزریق شده است.

او می‌گوید: ۱۷ هزار و ۳۱۲ نفر دُز اول، ۱۵ هزار و ۶۲۷ نفر دُز دوم، ۷ هزار و ۶۵۳ نفر دُز سوم و یک هزار و ۸۶ نفر هم دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.

عسکری درخصوص تعداد نمونه گیری‌های انجام شده در این شهرستان می‌گوید: ۱۷هزار و ۹۰۱ مورد تست کووید-۱۹ از ابتدای همه گیری این بیماری تاکنون از افراد با علائم مشکوک گرفته شده است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت؛ در این مدت ۴ هزار و ۴۳۸ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و ۳۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

او ادامه داد: در حال حاضر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸سال و بیماران زمینه‌ای ۵ تا ۱۸ سال در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستای شهید بهشتی و همچنین همه خانه‌های بهداشت باشت انجام می‌شود.

عسکری می‌گوید: همچنین تیم‌های سیار در سطح شهرستان مستقر هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

او افزایش مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: شهروندان باید برای حفظ سلامتی و جان خود و اطرافیان، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در اماکن شلوغ و مراسم عروسی و فاتحه خوانی را در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.