حمید رضا سیدی گفت: طبق اساسنامه فرودگاههای کشور ساخت فرودگاه جدید در کشور متوقف شده و تمامی هزینه های آن صرف نگهداری و بازسازی و نوسازی فرودگاهها ی موجود خواهد شد مگر آنکه برای ساخت فرودگاه مصوبه قانونی و ردیف بودجه جدید در نظر گرفته شود در غیر این صورت ساخت فرودگاه در بسیاری از شهرها توجیه اقتصادی ندارد.
به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران، هم اکنون فرودگاههای کشور ظرفیت پذیرش ۵۵۰ فروند هواپیما را دارند و جوابگوی ۴برابر تعداد هواپیمای فعلی خواهند بود.
او می گوید: باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که یک پروژه ملی برای کشور محسوب می شود تا ماه آینده با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
پیش از این ابراهیم مرادی عضو هئیت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی اعلام کرده بود که پیشنهاد داده ایم که ساخت فرودگاه تا ۵ سال ممنوع شود و هزینه های آن صرف بخش هوانوردی در کشور شود.