معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: فضای سبز خمین بالغ بر ۹۸ هکتار است و سرانه این مهم حدود ۱۳.۵مترمربع به ازای هر شهروند است.

وحید قاسمی گفت: در طرح تفضیلی سرانه فضای سبز هر شهروند ۱۶ مترمربع پیش بینی شده و حدود ۲.۵ مترمربع به ازای هر شهروند کمبود فضای سبز به دلایل متعددی در شهر وجود دارد.

وی تامین آب را یکی از مهترین مشکلات فضای سبز خمین عنوان کرد و ادامه داد: در طی سه سال اخیر با تمهیدات و پیگیری‌های انجام شده وضعیت آب فضای سبز برخلاف گستردگی خشکسالی بهتر شده است.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین تصریح کرد: حفاری ۲ حلقه چاه در سطح شهر و عقد قرارداد با سایر ادارات و همکاری اداره منابع آب با شهرداری، منجر به خودکفایی از نظر میزان مصرف آب فضای سبز شده است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر پنج حلقه چاه شامل چاه‌های شهریار، مدرس، ولی عصر، پارک جنگلی، پارک ترافیک و سبزیکار در سطح شهر خمین آب فضای سبز شهری را تامین می‌کنند.

وی عنوان کرد: ۹۲ درصد آب فضای سبز در خمین از آب شرب شهری جداسازی شده و آبیاری فضای سبز و افت فشار آب منازل ارتباطی به یکدیگر ندارند.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: حدود ۳۵ انشعاب از آب شرب در سطح شهر استفاده شده و کمتر از حدود هشت درصد آب فضای سبز از این طرق مصرف می‌شود و مابقی از آب چاه‌های شهرداری و چاه‌های فضای سبز است.

قاسمی درباره استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری برای آبیاری فضای سبز شهر خمین توضیح داد: به منظور آبیاری درخت‌ها و گل‌های فصلی و دائمی از آبیاری قطره‌ای و برای آب دهی به چمن‌ها از آبیاری بارانی استفاده می‌شود که میزان مصرف آب را به شدت کاهش می‌دهد.

معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین اظهار داشت: در جنگل کوه بوجه ۹۰ درصد و در سطح شهر اکثر درختانی که کاشته شده و همچنین پیچ‌های امین الدوله و رُزهای کاشته شده آبیاری قطره‌ای شده‌اند.

قاسمی تاکید کرد: شهروندان در حفظ و نگهداری سیستم آبیاری تحت فشار که هزینه آن مستقیم از عوارض پرداختی شهروندان تأمین می‌شود، کوشا باشند و در صورت مشاهده تخریب یا جمع آوری این نوع آبیاری از سوی زباله گرد‌ها با سامانه ۱۳۷ و یا پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا از سرقت این اموال که مربوط به مردم است، جلوگیری شود.

وی افزود: به منظور آبیاری درختان حاشیه خیابان، شهرداری سه دستگاه تانکر بکارگیری کرده که ۲ تانکر در اختیار شهرداری و دیگری تریلی مربوط به بخش خصوصی است.

قاسمی، سم پاشی و مبارزه با آفات گیاهی در سطح شهر را کار بسیار حساسی عنوان کرد و افزود: با توجه به گستردگی بیماری‌های تنفسی در سطح شهر، ابتدا اعلام عمومی شده و سپس در اواسط اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه نسبت به سم‌پاشی اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری آفات و بیماری‌ها بسیار خوب‌کنترل شده و تاثیر بسیار خوبی بر روی فضای سبز داشته باشد.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و ۷۴ هزار و ۲۵۶ نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان ساکن شهر هستند.

برچسب ها: فضای سبز ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.