صدریان فر گفت: قرار بود تامین آب طرح آبرسانی غدیر با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه در افق ۲۵ سال آینده تامین شود، اما از هم اکنون فراهم شده و مردم خوزستان ۲۵ سال  زودتر از موعد مقرر به آب مورد نیاز خود دست یافتند.

عباس صدریان فر می‌گوید: ابر طرح آبرسانی غدیر که از ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شده است طی یکساله اول دولت سیزدهم با دستورات رییس جمهور و وزیر نیرو و نیز تزریق بودجه ویژه به این طرح شتاب زیادی گرفت و بخش عمده‌ای از این طرح آماده بهره برداری است.

به گفته او از مهر ماه سال قبل کارشناسان و مدیران سازمان آب و برق برای تحقق وعده رییس جمهور به مردم خوزستان در زمینه تامین آب آشامیدنی مناسب  وارد عمل شدند و در ابتدا بازه زمانی ۳ ساله برای اجرای آن تعریف شد که با تلاش‌های صورت گرفته این قسمت از طرح کمتر از یک سال محقق شد و در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

صدریان فر همچنین با اشاره با تامین آب شرب غدیر از رودخانه دز گفت: با توجه به هزینه بر بودن اجرای طرح انتقال آب دز به غرب استان در جهت اجرای غدیر همواره یک رویا برای کارکنان سازمان آب  و برق خوزستان محسوب می‌شد، ولی با دستور وحمایت‌های دولت و شخص رییس جمهور این رویا محقق شد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه را برای افق ۲۵ ساله این طرح تعریف شده دانست که با کار جهادی این سازمان این دبی که قرار بود ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده و مردم خوزستان ۲۵ سال  زودتر از موعد مقرر به آب مورد نیاز خود دست یافتند.

تنش‌های آبی تابستان ۱۴۰۰ در خوزستان که منجر به مشکلات اجتماعی و امنیتی در خوزستان و کشور شده بود، باعث توجه جدی دولت به استان و رع مسئله آب شرب شده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار