اتحادیه کارکنان بخش بهداشت ترکیه از افزایش تعداد حمله به کادر پزشکی در این کشور خبر داد.

پزشکان، پرستان و کارکنان بخش بهداشت و درمان ترکیه، با برگزاری تجمع‌های اعتراض آمیز و اعتصاب، خواستار اتخاذ تدابیر قاطعی برای حفاظت از خودشان شدند.

براساس گزارش الجزیره، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲، ۱۳۶ مورد حمله به کادر پزشکی در بیمارستان‌های ترکیه به ویژه بخش‌های اورژانس ثبت شده است. در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۳۱۶ مورد خشونت علیه کارکنان بخش بهداشت در ترکیه ثبت شد.

پزشکان ترکیه‌ای معتقدند فشار‌های کاری و کم بودن تعداد کادر پزشکی، باعث بروز حوادثی می‌شود که همچنین به افزایش خشونت اجتماعی در این کشور ارتباط دارد. احتمال مواجه شدن با خشونت در مراکز بهداشتی ترکیه ۱۶ برابر دیگر مکان‌های شغلی است.

ماه ژوئیه گذشته یک پزشک در یکی از بیمارستان‌های قونیه ترکیه کشته شد و در پی آن، اتحادیه پزشکان خواستار افزایش بازرسی‌ها و ممنوع شدن ورود سلاح به بیمارستان‌های این کشور شد. دولت ترکیه هر نوع تعرض به کادر پزشکی را جرم انگاری کرده است.

در پی کشته شدن این پزشک ترکیه‌ای کارکنان بخش بهداشت و درمان در ترکیه اعتصاب دو روزه را برای خواستار بهبود شرایط کاری آغاز کردند اما در استانبول  پلیس از گاز اشک آور و گاز فلفل برای متفرق کردن کارکنان مراقبت‌های بهداشتی استفاده کرد.

وزارت بهداشت ترکیه هم در ورودی بعضی بیمارستان‌های این کشور، ایست‌های بازرسی ایجاد کرده است و به کارکنان حراست بیمارستان ها، برای تعامل با این قبیل حملات، آموزش می‌دهد.

به گفته انجمن پزشکی ترکیه (TTB) بسیاری از متخصصان بهداشت ترکیه را به امید یافتن شرایط کاری بهتر و کیفیت زندگی ترکیه را  ترک می‌کنند. این کشور همچنین درحال تجربه کردن تورم نزدیک به ۹۰ درصد است که بعد از شیوع کرونا بدتر نیز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار