رییس ساترا گفت: قانون‌مند کردن زیست‌بوم تولید محتوا در فضای مجازی، لزوماً محدود کردن آن نیست بلکه راهگشای ارائه حمایت‌ها به بخش خصوصی است.

جلسه هم‌اندیشی ساترا و اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی برگزار شد. در این نشست سعید مقیسه، رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا) گفت: ساترا از تعامل با اتحادیه‌ها و مجامع قانونی استقبال می‌کند و یکی از مسیرهای تسریع و تسهیل عرضه حمایت‌ها را همکاری با اتحادیه‌ها و مجامع مذکور می‌داند.

به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، در بازار محتوای صدا و سیما بالغ بر ۲۶ میلیون رکورد اطلاعاتی و هزاران عنوان برنامه از محتوای تمام شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و آثار سینمایی داخلی و خارجی وجود دارد و در قالب بسته‌های حمایتی و مبتنی بر نظام رتبه‌بندی پلتفرم‌های دارای مجوز از ساترا در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: ساترا خود را حامی فعالیت‌‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌داند و از تولید و نشر محتوای اسلامی ایرانی در فضای مجازی حمایت می‌کند.

مقیسه در ادامه با اشاره به فرآیند تولید محتوای صوت و تصور فراگیر گفت: در این فرآیند، زنجیره‌های ارزش‌آفرینی مختلف و منقطع و موازی وجود دارد. از ایده تا طرح، از طرح تا تولید سینمایی و نمایش خانگی و فضای مجازی و ... تا برودکست و محصولات جانبی همه یک زنجیره است.

رئیس ساترا در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه تنظیم‌گری گفت: در این مسیر نیاز به تنظیم‌گری و مقررات‌گذاری است. قانون‌مند کردن زیست‌بوم تولید محتوا در فضای مجازی، لزوماً محدود کردن نیست بلکه راهگشای ارائه حمایت‌ها و تسهیلات و محتوای دولتی به بخش خصوصی است و همین‌طور زمینه‌ساز رشد پایدار برای همه فعالان صنعت در یک رقابت سالم است.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار