پوتین: روسیه و کره شمالی روابط دوجانبه را گسترش خواهند داد

رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای به رهبر کره شمالی گفت که دو کشور با تلاش مشترک روابط دوجانبه جامع و سازنده را گسترش خواهند داد.

رسانه دولتی پیونگ یانگ روز دوشنبه گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مناسبت روز آزادی کره شمالی گفت که روابط نزدیک‌تر به نفع هر دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات شبه‌جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند.

به گزارش رویترز، خبرگزاری KCNA کره شمالی نوشت، همچنین «کیم جونگ اون» نامه‌ای به پوتین ارسال کرد و گفت که دوستی روسیه و کره شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن که شبه‌جزیره کره را اشغال کرده بود، شکل گرفت.

کیم در این نامه گفت: «همکاری، حمایت و همبستگی استراتژیک و تاکتیکی بین دو کشور از آن زمان به سطح جدیدی رسیده است، تلاش مشترک آن‌ها برای خنثی کردن تهدید‌ها و تحریکات نیرو‌های نظامی متخاصم است.»


بیشتر بخوانید:


رویترز نوشت خبرگزاری KCNA کره شمالی نیرو‌های متخاصم را مشخص نکرد، اما معمولاً از این اصطلاح برای اشاره به آمریکا و متحدانش استفاده می‌کند.

رهبر کره شمالی پیش‌بینی کرد همکاری روسیه و کره شمالی بر اساس توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در دیدار با پوتین امضا شد، افزایش خواهد یافت.

کره شمالی در ماه ژوئیه جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک جداشده از اوکراین را به عنوان کشور‌های مستقل به رسمیت شناخت و مقامات احتمال اعزام کارگران کره شمالی به این مناطق را برای کمک به ساخت و ساز و سایر کار‌ها مطرح کردند. اوکراین بلافاصله روابط خود را با پیونگ یانگ به دلیل این اقدام قطع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
به تلافی اوکراین کره رو به جنگ با آمریکا بنداز
آخرین اخبار