کره شمالی از اظهارات دبیر کل سازمان ملل انتقاد کرد

معاون وزیر خارجه کره شمالی نسبت به بیانیه‌ی جانبدارانه سازمان ملل مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای این کشور اعتراض کرد.

کره شمالی امروز (یکشنبه) از اظهارت آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل درمورد خلع سلاح هسته‌ای انتقاد و او را به جانبداری متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم سون-گیونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در امور سازمان‌های بین المللی، در بیانیه‌ای اظهارات دبیر کل سازمان ملل مبنی بر «حمایت جدی از خلع سلاح هسته‌ای کامل، قابل راستی آزمایی و بدون بازگشت کره شمالی» را محکوم کرد و گفت: نمی توانم از ابراز تاسف عمیق درمورد اظهارات دبیر کل سازمان ملل خودداری کنم که به طور جدی فاقد بی طرفی و انصاف بوده و خلاف تعهدات کاری وی در منشور سازمان ملل در مورد مسئله شبه جزیره کره به شمار می‌رود. 

این مقام کره‌‎ای اعلام کرد این به اصطلاح خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، که آمریکا و دست نشانده هایش مطرح می‌کنند، صرفا یک حمله به حاکمیت  این کشور است، زیرا در آن، خلع سلاح یکجانبه خواسته شده است و دبیر کل سازمان ملل احتمالا به خوبی از این موضوع آگاه است که کره شمالی قاطعانه این خواسته را رد می‌کند. برنامه هسته‌ای کره شمالی، انتخاب اجتناب ناپذیر این کشور برای دفاع از امنیت خود است. 

پیش از این ناظران مستقل بررسی تحریم‌ها به کمیته شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی به این سازمان مدعی شدند کره شمالی در شش ماه اول سال جاری میلادی قدم‌های عملی زیادی برای رسیدن به مرحله آزمایش هسته‌ای برداشته است.

آمریکا نیز اخیراً مدعی شده بود پیونگ یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود است و واشنگتن در صورت مشاهده هر گونه فعالیتی در این زمینه تحریم‌ها علیه کره شمالی را تشدید خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار