ثبت ۷ روز بدون کرونا در کره شمالی

کره شمالی تعداد صفر مبتلایان به کرونا را در یک هفته اخیر ثبت کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که بیش از یک هفته است که هیچ مورد مثبت کووید-۱۹ دیگری مشاهده نشده است.

شش مورد «تب» در استان پیونگان شمالی و استان هامگیونگ جنوبی گزارش شده است، با این حال، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که آزمایش کرونا برای بیماران منفی بوده و تب بالا ناشی از بیماری دیگری بوده است.

در ماه مه، پیونگ یانگ شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد و سه روز بعد تعداد روزانه موارد احتمالی به نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر رسید. پس از شناسایی تعداد قابل توجهی از موارد مثبت COVID-۱۹ که به گفته رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، منجر به "بی ثباتی شدید" در کره شمالی شد، این کشور تحت یک قرنطینه شدید قرار گرفت.

کره شمالی در حالی تعداد صفر مبتلایان به کرونا را در یک هفته اخیر ثبت کرده است که در همسایه جنوبی آن موارد ابتلا به زیر سویه جدید کرونا از روز سه شنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته رسید و از ۱۱۰ هزار نفر فراتر رفت. کارشناسان هشدار داده اند که تعداد مبتلایان روزانه ممکن است در ماه آینده به حدود ۲۰۰ هزار مبتلا افزایش یابد.

روند صعودی ناشی از گسترش سریع جهش بسیار مسری سویه‌های جدید اومیکرون است که در مقایسه با جهش‌های قبلی، مسری‌تر است و بهتر می‌تواند از مصونیت بگریزد. عامل دیگری که در پس تجدید حیات این ویروس بوده، کاهش ایمنی است، زیرا محافظت توسط واکسن یا پادتن‌های بعد از ابتلا با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار