معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به کم آبی متوالی اخیر در چهارمحال و بختیاری، به منظور پیشگیری از طغیان بیماری‌های منتقله از آب رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

دکتر احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به رخداد سیل، کاهش فشار آب و قطعی گسترده آب در استان ، خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری‌های منتقله بوسیله آب مشاهده نشده است.

وی افزود: در این راستا رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از طغیان بیماری‌های منتقله از آب ضروری است.

دکتر احمدی اظهار داشت: شستن دست‌ها با آب و صابون قبل از تهیه غذا، هنگام سرو و مصرف غذا و پیش از خوراندن غذا به کودک و پس از هربار اجابت مزاج الزامی است.

دکتر احمدی یادآور شد: استفاده از آب سالم و بهداشتی جهت آشامیدن و توالت‌های بهداشتی، همچنین سالم سازی صحیح سبزیجات بر -شستن ظرف- میوه و سبزی و استحمام ضروری است.

وی ادامه داد: رعایت اساس۴مرحله (پاکسازی گل و لای، انگل‌زدایی، گندزدائی و شستشو با آب سالم) و استفاده از یخ بهداشتی در زمان سفر، عدم استفاده از یخ‌های فله‌ای که ممکن است از آب ناسالم تهیه شده باشد، حائز اهمیت است.


بیشتر بخوانید


دکتر احمدی اضافه کرد: باید به مواردی همچون مصرف سریع غذا‌های پخته شده و نگهداری باقیمانده در ظرف در بسته در یخچال، دور نگه داشتن ظروف و مواد غذایی از دسترس حشرات، و نگهداری غذا در ظروف دربسته توجه شود.

وی افزود: بطری آب، میوه خربزه، هندوانه... در حوضچه‌ها جهت خنک کردن یا شستشو در هنگام سفر و تفریح قرار ندهید چراکه درصورت آلودگی آب‌ها به ویروس و انگل و.. این آلودگی انتقال یافته و باعث بیماری و مسمومیت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار