۱۲۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار از سراسر کشور ،مشغول تامین آب آشامیدنی در شهرستان شهرکرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:  پیش از این ۵۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار آب آشامیدنی شهرکرد و ۲۰ دستگاه آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های اطراف مرکز استان را تامین می‌کردند.

محسن حسین میرزایی  افزود: با درخواست فرماندار شهرستان شهرکرد و با توجه به لزوم تسریع در روند تامین آب آشامیدنی مردم مرکز استان، تعداد تانکر‌های آب‌رسان سیار در شهرکرد به ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد و با احتساب شهر‌ها و روساتا‌های اطراف شهرکرد، هم‌اکنون ۱۲۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار از سراسر کشور مشغول خدمات‌رسانی برای تامین آب آشامیدنی در شهرستان شهرکرد هستند.

حسین‌میرزایی گفت: جاری شدن سیلاب ناشی از سامانه مونسون، خسارت‌های فراوانی به کشور و استان چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

حسین‌میرزایی به بروز مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی شهرکرد از چشمه کوهرنگ و خارج شدن آن از مدار اشاره و تاکید کرد: ۵۰ درصد آب مرکز چهارمحال و بختیاری از طریق چشمه کوهرنگ و بقیه از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

وی افزود: به‌همین علت چند حلقه چاه کشاورزی برای کمک به تامین آب آشامیدنی شهرکرد به‌صورت ضربتی وارد مدار شد.

حسین میرزایی یادآور شد: بیش‌ترین میزان خسارت در روستای بارده شهرستان بن و مناطق عشایری شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان وارد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مسئولان در مدیریت سیلاب اخیر گفت: بلافاصله بعد از صدور پیام هشدار هواشناسی، نشست فوری مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار و منجر به مدیریت مطلوب در زمان جاری شدن سیلاب شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در حادثه سیل اخیر مردم، مسئولان و قشر‌های مختلف در مدیریت سیل و امدادرسانی همدلی و وحدت قابل‌توجهی داشتند و در روستای بارده علاوه بر تخریب برخی واحد‌های مسکونی، اما مردم سیل‌زده درخواست چادر و تجهیزات امدادی نکردند و در خانه‌های بستگان خود ساکن شدند.

حسین‌میرزایی تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای تمامی طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام کرد و افزود: بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی رسانه‌های گروهی و خبرنگاران را بازوان توانمند برای کمک به مدیران دانست و یادآور شد: این گروه در شناسایی، اعلام و ارائه راهکار‌های مرتبط با مشکلات مختلف چهارمحال و بختیاری نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آواربرداری واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از سیل در مناطق سیل‌زده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار