معاون استاندار خراسان رضوی گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن نگران مبلغ اولیه برای ساخت خانه نباشند، زیرا راه حل مناسبی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: راه حل مناسبی  در نظر گرفته شده است  تا متقاضیان نهضت ملی مسکن در طول ساخت مسکن آورده را پرداخت کنند به این ترتیب که از فرد متقاضی مسکن تعهد گرفته می‌شود تا پس از شروع ساخت و گذشت چند ماه و دریافت تسهیلات از بانک، آورده خود را بپردازد.

 او افزود: هم اینک طرح نهضت ملی مسکن از مجموع ۹۶ شهر خراسان رضوی در ۸۹ شهر در حال اجراست و زمین برای متقاضیان در این شهر‌ها برای ساخت منازل دو واحدی، ویلایی و بیشتر در حال واگذاری است که ظرف یک ماه آینده این موضوع به شدت اوج خواهد گرفت.

معاون هماهنگی  استانداری خراسان رضوی ادامه داد: به هرحال شرایط شناسایی و انتخاب و آماده سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن کار ساده‌ای نیست به ویژه این که سهم خراسان رضوی از چهار میلیون خانه در کشور، ۱۰ درصد معادل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است.

خدایی بیان کرد: رویکرد ما در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن آن است که دولت هیچ گونه تصدیگری نداشته باشد و خانه‌ها با مشارکت مردم ساخته شود و هم اکنون که زمین در عمده شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به متقاضیان واگذار شده است آنان بدون مداخله ما در حال ساخت واحد‌ها و دریافت تسهیلات از بانک هستند.

خدایی افزود: حتی پیشرفت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های گناباد، خواف و بجستان تا حدی بوده که متقاضیان طی هشت ماه گاه ساخت یک خانه ویلایی را با نظارت‌های کامل فنی و مهندسی کامل کرده و در آن ساکن شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استاندار خراسان رضوی گفت: مردم به لحاظ نیاز به واحد‌ها و تعلق آن‌ها به خودشان دقت و حساسیت بیشتری در ساختشان لحاظ کرده اند در حالی که تصدیگری و مداخله ما در ساخت واحد‌های مسکونی می‌توانست در این زمینه مانع ایجاد کند.

او تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های بالای ۱۰۰ نفر جمعیت مانند سبزوار، نیشابور و قوچان از طریق انبوه سازان و در قالب آپارتمان‌های چند طبقه ساخته می‌شود.

معاون  استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: هدف‌گذاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار، ۵۰ هزار واحد است که تاکنون زمین برای ۳۰ هزار واحد واگذار شده و کار ساخت آغاز شده است.

خدایی اظهار کرد: یکی از انتقاد‌های مردم به ویژه طبقه متوسط شاغل نسبت به طرح‌های قبلی مسکن در کلانشهر‌ها این بود که نمی‌توانستند خانه خود را در شهر‌های جدید یا نزدیک به کلانشهر بسازند و یکی از دلایل اصلی کمتر ساخته شدن خانه در کلانشهر‌ها مساله زمین بوده چرا که قیمت بالای زمین هزینه تمام شده ساخت خانه را افزایش می‌داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار