۴۴ هزار نفر درتربت حیدریه واکسن کرونا دریافت نکردند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۴۴ هزار نفر در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه هیچ واکسنی دریافت نکردند.

الهام بهرمند، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در نشست خبری گفت: ۸۴.۵ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دز اول واکسن را دریافت کردند، ولی متاسفانه ۴۴ هزار و ۶۲۸ نفر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه هیچ واکسنی دریافت نکردند و ضروری است برای قطع زنجیره بیماری و همچنین کاهش مراجعت بستری افراد برای تزریق واکسن و همچنین دز یادآور اقدام کنند.

او افزود: همچنین در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه ۷۳ درصد نوبت دوم،۳۴.۸ درصد که کمتر از حد انتظار است دز سوم و ۹ درصد دز یادآور را دریافت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: تمامی افرادی که شش ماه از آخرین تزریق واکسن ان‌ها گذشته حتما باید دز یادآور را بزنند.

بهره‌مند بیان کرد: اکنون در وضعیت سرپایی چهار مراکز منتخب کووید فعال هستند و تعداد موارد مثبت را در سرپایی بررسی می‌کنند تا بدانند چگونه بیماری را مدیریت کنند، لذا در یک هفته اخیر در متطقه تربت حیدریه ۴۱ درصد افرادی که سرپایی مراجعه می‌کنند تست آن‌ها مثبت می‌شود و این بدان معناست که ویروس در گردش است و مردم باید دستورالعمل‌هایی بهداشتی بخصوص ماسک زدن در فضای بسته را رعایت کنند.

 او تصریح کرد: تست کرونای ۳۹ درصد بیماران در بخش بستری در بیمارستان‌های منطقه تربت حیدریه در یک هفته اخیر مثبت شده و اکنون ۲۱ بیمار کرونابی بستری داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تأکید کرد: در حال حاضر تمامی واکسن‌هایی که در کشور توزیع شده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موجود است، ضمن آنکه تمام واکسن‌ها در زنجیره سرما در سه شهرستان نگهداری می‌شود و تاریخ تولید و انقضای آن مشخص است و هیچ واکسن تاریخ گذشته در زنجیره مصرف قرار نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار