با توجه به بالا بودن قیمت این کنتور‌های کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان استان مرکزی اعطا می‌شود.

عزت اله آمری مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی در حاشیه سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی مطالبی در خصوص مصوبات جلسه به شرح زیر بیان کرد.

کنتور برای کشاورزان به مرور در حال نصب است، اما به جهت بالا بودن قیمت این کنتور‌ها مقرر شد تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان اعطا شود و همچنین از محل سیستم‌های تحت فشار نیز سهمی برای کشاورزان لحاظ شود.

در خصوص مجتمع گلخانه‌ای خمین که به جهت مشکلات تامین آب هنور تکمیل نشده مقرر شد یک چاه به عنوان بغل کن در کنار چاه موجود در این گلخانه حفاری شود تا مشکلات مرتفع شود.

۹ هزار کیلومتر رودخانه‌های فصلی و دائمی در استان وجود دارد که ۲۷۰۰ کیلومتر آن‌ها رودخانه‌های دایمی هستند که با توجه به سیلاب‌های سال‌های گذشته و سیلاب‌های تابستانه امسال نیاز است نقاط حادثه خیز مجدد در جلسه مدیریت بحران بررسی و اصلاحات در این نقاط انجام شود.

۱۲۵ نقطه حادثه خیز بعد از سیلاب سال ۹۸ در سطح استان شناسایی شده که البته برخی رفع نقص شده اند.

لایروبی قنات‌هایی که در سیلاب تابستانه امسال دچار آسیب شدند توسط جهادکشاورزی در حال انجام است و ۲ قنات با توجه به نیاز به لایروبی مسیر تخریب شده کوره‌ها دارد، مقرر شد مجوز صدور پمپاژ برای ان‌ها صادر شود تا لابروبی به مرور انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.