رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در قالب طرح‌های مایه‌کوبی دام در این شهرستان، حدود ۶۰۰ قلاده سگ در مناطق روستایی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

عباس آغاز گفت: این طرح به منظور پیشگیری از بروز بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله در مناطق روستایی و سگ‌های بلاصاحب در کمپ نگهداری سگ‌ها به صورت رایگان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قلاده سگ در این شهرستان وجود دارد، گفت: مایه‌کوبی سگ‌ها علیه بیماری هاری باید هر سال انجام شود، اما با توجه به محدودیت‌ها و شرایط سخت تزریق واکسن به این حیوان، این امر در عمل به طور کامل محقق نمی‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماریی‌های مشترک بین انسان و حیوان به شمار می‌رود که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه‌کردن سگ‌های خانگی و گله است.

آغاز از دامداران خواست در صورت مشاهده رفتار‌های غیرعادی و غیرمعمول از سگ‌های خود، از جمله حمله به انسان و دام‌ها، مراتب را به شبکه دامپزشکی مهاباد اعلام کنند، تا احتمال وجود بیماری هاری در سگ بررسی شود.

وی گفت: در صورت مشاهده کانون‌های این بیماری، علاوه بر امحای حیوان بیمار، تمام سگ‌ها در شعاع مشخصی علیه این بیماری مایه‌کوبی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.