فرماندار اردبیل بر لزوم تسریع در تکمیل و افتتاح طرح‌های گردشگری این شهرستان تاکید کرد.

سیدمحمد اعتماد اعجازی گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار در جاده اردبیل - سرعین در حال احداث است که صرفا فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه این مرکز اقامتی و تفریحی شامل رستوران، قلعه نجوم،دریاچه و آبشار مصنوعی، تالار، باغ وحش و اقامتگاه‌هایی با معماری اقلیمی استان است، می گوید: قرار بود در سال‌های گذشته با سرمایه بخش خصوصی به طورکامل به بهره‌برداری رسیده و برای ۴۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغال‌زایی شود ولی تاکنون اشتغال قابل توجهی در این مجموعه محقق نشده است.

به گفته او، قرار است در خصوص پیگیری تاسیسات زیربنایی مجموعه از طریق دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های تکمیلی در هفته آتی انجام شود.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.