طی مراسمی با حضور مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس حجت الاسلام رضا کشاورزی به عنوان امام جمعه جدید بخش ششده و قره بلاغ منصوب شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه اهمیت نماز جمعه را به عنوان یک فریضه صددرصد استثنایی و به نوعی از حج بالاتر یادآور شده و این فریضه الهی را پیوند دهنده حضور باشکوه مردم را با ذکر خداوند باری تعالی و زمینه ساز نزول برکت و رحمت برشمردند.

حاجی پور گفت: نماز جمعه صدای مردم است و نخ تسبیح تمام ظرفیت‌های فرهنگی در شهر است.

او گفت: امام جمعه محور وحدت و اخوت ایمانی تمام مردم در دل شهر است. این امام جمعه امام جمعه تراز انقلاب اسلامی است.

حاجی پور گفت: اقتضائات گام دوم انقلاب کاملاً با اقتضائات گام اول انقلاب متفاوت است ما تا دیروز خیلی معنا و مفهوم جنگ شناختی را نمی‌فهمیدیم و جنگ دشمن در فضای مجازی را دقت نمی‌کردیم، اما امروز جوانان و نوجوانان ما در خط مقدم مقابله قوی با دشمن در فضای مجازی قرار دارند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در فارس گفت: امام جمعه نمی‌تواند در دفتر بنشیند و منتظر مراجعات مردمی باشد اقتضائات گام دوم انقلاب متفاوت است امام جمعه نیازمند نقش آفرینی تخصصی در رفع چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. این نقش ممتاز امام جمعه است که در دل شهر باید مسائل و مشکلات شهرش را احصا کند و در این زمینه هدفمند و با برنامه ریزی در جهت رفع این معضلات بپردازند.

او گفت: از مسئولیت‌های ائمه جمعه می‌توان به تحکیم و تعالی خانواده، توحه ویژه به تقویت مساجد، همکاری با آموزش و پرورش، شورای فرهنگ عمومی، مطالبات مردمی و برنامه ریزی فرهنگی شهر اشاره کرد.

در این مراسم حجت الاسلام صدیق پس از ۴ سال تودیع و حجت الاسلام رضا کشاورزی بعنوان امام جمعه بخش ششده و قره بلاغ معارفه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار