مشاور رئیس جمهور گفت: ضروری است تا نسبت به زیر ساخت‌های حوزه علمیه توجه ویژه‌ای شود که البته این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته است.

نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با علما و روحانیون استان کرمان امروز با حضور حجت الاسلام  سیدرضا تقوی، حجت الاسلام  حاجی ابوالقاسم دولابی مشاوران ارشد حوزه روحانیت رئیس جمهور، سید صولت مرتضوی معاون اجرائی رئیس جمهور برگزار شد.

در این نشست تعدادی از روحانیون استان به نمایندگی از دیگر روحانیون به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های طلاب در حضور معاونین رئیس جمهور پرداختند و ضمن مطرح کردن دغدغه ها، خلل‌ها و مشکلات روحانیون و حوزه‌های علمیه به مواردی همچون توجه به حوزه علمیه درپیشبرد جهاد تببین، خانه‌های عالم، اهمیت حجاب و عفاف در ارگان‌های دولتی و جامعه، ضرورت تقویت حوزه علمیه خواهران، توجه به بودجه‌های فرهنگی، تقویت دارالقرآن‌ها پرداختند.

حجت الاسلام  سیدرضا تقوی، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با تاکید بر اینکه امروز جهاد تبیین مهم‌ترین نیاز جامعه است گفت: ایام محرم و صفر، زمان ارزشمندی برای تحقق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است که لازم است مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

او با بیان اینکه تلاش دولت بر حل مشکلات همه اقشار، از جمله طلاب و روحانیت است، گفت: ضروری است تا نسبت به زیر ساخت‌های حوزه توجه ویژه‌ای شود که البته این موضوع نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه توجه به زیر ساخت‌های حوزه در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: امروز فراهم کردن بستر برای تحقق جهاد تبیین یک ضرورت جدی است.

او گفت: جهاد تبیین در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید آغاز شود و در این بین نقش طلاب و مبلغان بسیار حساس  و ضروری است از ظرفیت موجود برای انجام فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار