زارع پور گفت: اتصال روستا‌های استان کرمان به شبکه ملی اطلاعات از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای شهرستان راور با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه رییس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان سفر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به راور گفت: متاسفانه اتصال روستا‌های استان کرمان به شبکه ملی اطلاعات از میانگین کشوری پایین‌تر است.

او تصریح کرد: در کل کشور، حدود ۸۸ درصد روستا‌های ما به شبکه ملی متصل هستند که در استان کرمان، این رقم ۶۰ است و متاسفانه در راور پایین‌تر از استان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا پایان امسال ۹۰ درصد روستا‌های این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

او درباره انتقال آب از خلیج فارس گفت: خط دوم انتقال آب خلیج فارس بسیار مهم است، خط اول در ۳ استان هرمزگان، کرمان و یزد اجرا شده و ۳۰ میلیون مترمکعب برای شهرستان کرمان اختصاص یافته، اما خط دوم باید از کرمان به سمت خراسان برود و پیشنهاد می‌کنیم این خط از مسیر راور عبور کند و طبیعتا یک انشعاب برای صنعت و شرب خواهیم داشت.

به گفته زارع پور مطالعات و طراحی خط دوم انتقال آب خلیج فارس انجام شده و این موضوع بسیار مهم است.

او افزود: باید نیروگاه برق ۱۰۰ مگاواتی در راور احداث شود که توافق دو طرفه با هلدینگ (شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه مستقیما زیر نظر مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی است.) کارخانه فولاد راور و وزارت نیرو و اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری کارخانه فولاد راور نیاز است.

درادامه زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، انتقال سریع آب از خلیج فارس به شهرستان راور و احداث تصفیه خانه آب در شهرستان راور را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار