معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از آب چشمه کوهرنگ وارد مدار آبرسانی می‌شود.

مراد محمودی اظهار داشت: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه کاهش کدورت آب و تجهیز فیلتر‌های شنی، حجمی از آب چشمه کوهرنگ زلال‌سازی و وارد مدار بهره‌برداری شد.

او افزود: در حال حاضر ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از آب چشمه کوهرنگ زلال‌سازی و وارد مدار آبرسانی می‌شود که در شرایط عادی ۳۷۰ لیتر بر ثانیه آب چشمه وارد مدار می‌شد که این موضوع نشان می‌دهد همچنان با کمبود آب روبرو هستیم و باید تا رفع کامل کدورت چشمه مصرف آب در استان را مدیریت کرد.


بیشتر بخوانید


محمودی ادامه داد: ۱۰ چاه جدید نیز به منابع آب خط انتقال اضافه شد که دبی این تعداد چاه ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است و با این وجود همچنان ۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر‌ها و روستا‌های مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ وجود دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روند کاهش کدورت چشمه کوهرنگ آغاز شده است و امید می‌رود طی روز‌های آینده به حالت نرمال برسد.

او اظهار داشت: مخازن شهرکرد به سبب کمبود آب طی روز‌های اخیر خالی شده است و تا زمانی که این مخازن پر از آب شود ساعاتی به طول می‌انجامد از همین رو آب در شهرکرد و سایر مناطق مسیر خط انتقال کوهرنگ با افت فشار همراه است و با گذشت زمان به حالت پایدار می‌رسد.

محمودی از مردم استان خواست: در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا منابع آب در حالت پایدار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار